בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) עונש מאסר עולם על שמואל דטיאשוילי בגין רצח פרודתו אביטל רוקח ז״ל, אשר הייתה נשואה לו במשך 23 שנים. דטיאשוילי בן ה-51 הורשע בחודש אוקטובר בדקירת אשתו לשעבר 50 פעמים בספטמבר 2014, לאחר שארב לה בחדר המדרגות בכניסה לבניין שבו התגוררה.
עו"ד שחר מלול מפרקליטות מחוז ירושלים מסר כי "גזר הדין מבטא את חומרת העבירה שביצע הנאשם שרצח את אביטל רוקח ז״ל לאחר שביקשה להתגרש ממנו. המעשים שקדמו לרצח ומעשה הרצח עצמו מעידים על אכזריותו של הנאשם ועל תחושת הפחד והאימה שהטיל על אביטל רוקח ז"ל ועל ילדיה. הפרקליטות מחזקת את ידי בני המשפחה ותמשיך להיאבק בנחישות בתופעה הקשה של אלימות ורצח נשים על ידי בן זוגן".

 


עו"ד דניאל מור מפרקליטות מחוז ירושלים אמר לאחר פסק הדין באוקטובר כי "בית המשפט קבע כי מעשה הרצח התרחש לאחר מסכת ארוכה של אלימות, איומים והתנכלויות של הנאשם כלפי מי שהייתה אשתו ואם שלושת ילדיו, זאת לאחר שביקשה להתגרש ממנו". 
לדבריו, "המעשים שקדמו לרצח ומעשה הרצח עצמו מעידים על אכזריותו של הנאשם ועל תחושת הפחד והאימה שהטיל על אביטל רוקח ז"ל ועל ילדיה. הפרקליטות מחזקת את ידי בני המשפחה, תפעל למיצוי הדין עם הנאשם ותמשיך במאבק המתמשך והנחוש בתופעה הקשה של אלימות ורצח נשים על ידי בן זוגן".