מפקד בכיר בצבא איראן אישר כי מדינתו ביצעה לאחרונה ניסוי בטילים בליסטיים על מנת להכעיס את ארצות הברית, כך דווח הערב (שלישי) על ידי סוכנות "פארס". הודעתו של איש משמרות המהפכה באה בעקבות דבריו של שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו, לפיה איראן ביצעה ניסוי בטיל המסוגל לשאת ראשי קרב מרובים ולהגיע למזרח התיכון ולאירופה. 
"אנחנו נמשיך בניסויי הטילים שלנו, הפעולה האחרונה הזו הייתה מבחן חשוב", אמר מפקד חטיבת המרחב האווירי של משמרות המהפכה, אמירלי חג'יזאדה, לסוכנות הידיעות "פארס" הרשמית למחצה. "התגובה של האמריקאים מראה שהניסוי הזה היה חשוב מבחינתם, ולכן הם זעקו", הוסיף הבכיר, שלא ציין איזה סוג של טיל נבחן.
אתמול אמר שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כי "נושא הטילים מעולם לא היה נתון למשא ומתן", כך על פי סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים".  הוא הוסיף כי "דוקטרינת ההגנה שלנו מבוססת ביסודה על הרתעה". 
ניסוי של איראן בטיל בליסטי

עדויות חדשות שפורסמו שלשום בעיתון הגרמני "וולט" חושפות כי איראן הגדילה באופן משמעותי את מספר ניסויי הטילים הבליסטיים שלה במהלך השנה האחרונה, מה שמהווה הפרה בוטה של הסכם הגרעין. 
מדוח של שירותי מודיעין מערביים, שהגיע לידי העיתון הגרמני, עולה כי משטר האייתוללות הרחיב באופן משמעותי את היקף ניסויי הטילים הבליסטיים. על פי המחקר, בשנת 2018 ערכה איראן לפחות שבעה ניסויים בטילים לטווח בינוני. בנוסף, נערכו לפחות חמישה ניסויים בטילים לטווח קצר וטילי שיוט, שהשימוש בהם מהווה הפרה של ההסכם שנחתם בין המעצמות לאיראן.
כזכור, במסגרת ההסכם, שנחתם עם המעצמות בשנת 2015, הסכימה איראן "לא לבצע פעולות הקשורות לטילים בליסטיים שניתן להשתמש בהם למטרות גרעיניות". על פי מידע ממקורות שונים, נבחנו לפחות שלוש גרסאות שונות של הטיל לטווח בינוני מדגם שיהאב 3 מאז תחילת השנה. כמו כן, בוצעו לפחות שני שיגורים של טילי שיוט מדגם קיאם 1, ושל טיל אחד לפחות מדגם חורמשהאר (טווח בינוני). עוד עולה מהדוח כי נעשה גם שימוש מבצעי בשני טילים לטווח קצר מדגם זולפאקר, כשכתוצאה ממנו נהרגו שני אנשי דאעש בסוריה. בשנת 2017, לעומת זאת, בוצעו רק ארבעה ניסויי טילים לטווח בינוני ורק ניסוי אחד ברקטה לטווח קצר.