במסיבת עיתונאים של משרד הפנים התוניסאי הערב (שלישי) נחשפו פרטים חדשים על חיסולו של מהנדס התעופה התוניסאי מוחמד אל זווארי, אחד ממובילי פרויקט הכטב"מים של הזרוע הצבאית של חמאס, שחוסל בדצמבר 2016. משרד הפנים הסביר כי העיכוב בפרסום הפרטים אודות נסיבות ההתנקשות בחיי המהנדס התוניסאי הוא תוצאה של מה שכינו "שתיקה אסטרטגית", במטרה להביא למדינה את אלו שביצעו את החיסול.

על פי משרד הפנים מדובר ב-20 צוותים שהשתתפו בחקירה של ההתנקשות ולשם כך הוקצב תקציב ענק לביצועה. אחד המקצינים שדיבר במסיבת העיתונאים אמר כי אחד ממבצעי ההתנקשות הוא אוסטרי שמכונה "כריסטופר" ושהגיע לבקר את המהנדס, והציג את עצמו כמי שמתעניין בהמצאה של המהנדס אודות שליטה מרחוק בצוללת.
זווארי בן ה-49 נורה למוות על ידי אלמונים בפתח ביתו בעיר ספאקס שבמרכז המדינה הערבית בדצמבר 2016. הוא נפגע מ-20 כדורים שהביאו למותו, רגע לאחר שעלה לרכבו והתכוון לצאת מביתו. בזמנו משרד הפנים התוניסאי הודיע כי עצר אזרחית תוניסאית בשם מהא בן-חמודה שיש לה קשר להתנקשות, לאחר שהוסגרה מאחת ממדינות אירופה. לטענתו, היא נשלחה על ידי אחד המתכננים בחו"ל ששמו סלים בוזיד. בנוסף, נמצאו ארבעה כלי רכב ושני אקדחים עם משתיקי קול שעל פי הודעת המשטרה התוניסאית שימשו את המבצעים. 

זווארי עם כטב"מ. צילום: התקשורת הערבית
זווארי עם כטב"מ. צילום: התקשורת הערבית

 

התקשורת התוניסאית דיווחה כי שניים מהעצורים הם בעלי אזרחות בוסנית בשם אלבר סאראק ואלאן קמדיץ'. על פי הדיווחים, השניים נכנסו למדינה ב-8 בדצמבר 2017 דרך נמל חאלק אל וואדי, שבוע בלבד לפני ההתנקשות בחיי המהנדס התוניסאי, במסווה של נציגי סוכנויות נסיעות. עוד נטען כי השניים תכננו את מבצע ההתנקשות במשך שנה וחצי, ואף גייסו אזרחים במדינה על מנת להשתתף בביצוע. צוין גם שמו של האזרח התוניסאי עבד אל קאדר ווסלאטי, שהסיע את המבצעים.

לפי העיתון "אל-סבאח", שני הבוסנים למדו את המסלול בו ביצעו את ההתנקשות לצאת תוך שהם משתמשים ברכב רנו טראפיק. ביום החיסול, הם ישבו בבית קפה עד שהבחינו בזווארי ואז ביצעו את הירי. ככל הנראה הם עקבו גם אחר הטלפון הסלולרי שלו - אותו קיבל במתנה קודם לכן מאדם מסתורי. לאחר מכן הם נטשו את רכב הרנו במקום מסוים והשתמשו ברכב מסוג קאיה כרכב מילוט. דובר חמאס פאוזי ברהום הודה לשלטונות תוניסיה על פעילותם לחשיפת "הפושעים" המעורבים בהתנקשות בחייו של המהנדס א-זווארי.