בעלה של אימאן אחמד עווד בת ה-30, שנרצחה היום (שלישי) לאחר שנדקרה למוות בביתה ברחוב הרצוג בעכו, נעצר, זאת לאחר שעוכב לחקירה על ידי המשטרה בשעות אחר הצהריים. במשטרה בודקים את הנסיבות לאירוע, אך סוברים כי העובדה שהוא שהה בדירה באותה עת הופכת אותו לחשוד מרכזי ברצח. ההערכה היא שמחר הוא יובא לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרו. 


עווד, כאמור, נמצאה מוקדם יותר במצב אנוש בדירתה בעיר. גורמי הרפואה ביצעו בה ניסיונות החייאה, עד לשלב בו נאלצו לקבוע את מותה. יש לציין כי בעלה של האישה עוכב לחקירה לאחר שתקף את השוטרים שהגיעו לזירה.
מעדויות השכנים עולה כי הבעל ירד במדרגות וצעק "רצחו את אשתי, רצחו את אימאן". הוא טען כי הגיע הביתה ומצא אותה כשהיא דקורה וללא רוח חיים. נציין כי הנרצחת נשואה בשנית, ובמשטרה, כאמור, החלו בחקירת נסיבות הרצח.

זירת הרצח. צילום: דוברות המשטרה
זירת הרצח. צילום: דוברות המשטרה

הנרצחת
הנרצחת


ארגון המורים העל יסודיים הודיע בעקבות הרצח, כי ישבית מחר את הלימודים בשעה עשר בבוקר, למשך 25 דקות בחינוך העל יסודי בארץ, לאות הזדהות ומחאה. יו"ר ארגון המורים רן ארז מסר: ״כמורים ומחנכים וכמי שמובילים את המאבק באלימות כלפי עובדי הוראה איננו יכולים לעמוד מנגד. ארגון המורים העל יסודיים הודיע לא מכבר על תמיכתו במאבק קואליציית ”דגל אדום“ המאגדת תחתיה עשרות ארגונים המוחים כנגד האלימות המופנית כלפי נשים בישראל".
 
כמו כן, יוזמות מחאת הנשים קוראות לציבור לקחת חלק במחאה ציבורית מחר: "רק לפני שבוע נשים התאחדו לצעוק מצב חירום. הממשלה שתקה והיום בצהריים נרצחה אישה נוספת. ממחר, כל יום בשעה 10:00, כולנו עוצרות הכל ל25:00 דקות! יום יום, עד שהממשלה תענה לדרישותינו. עוצרות בכביש, עוצרות בעבודה, עוצרות ברחוב. אנחנו עומדות לעצור את סדר היום ל25 דקות, כל יום בשעה 10:00".
 
עד היום, נרצחו כ-24 נשים בישראל מתחילת השנה. רק בשבוע שעבר התקיים ברחבי הארץ יום מחאה נגד אוזלת ידן של הממשלה ומערכת אכיפת החוק במיגור האלימות כלפי נשים, שהסתיים בעצרת מרכזית בכיכר רבין.