העיתונאי והפרשן הוותיק לענייני משפט, גיא פלג, פרסם הערב (שלישי) פוסט נוקב בפייסבוק כנגד המחאה החריפה שהייתה מוקדם יותר היום בכנסת כנגד מתן אות הוקרה מטעם השדולה לקידום הזמר העברי לאייל גולן. פלג, שבתקופה בה התפוצצה הפרשה הביא תמלולים מחדרי החקירות, טען כי חקירת המשטרה חשפה שגולן נפל קורבן לארבע נערות אשר "העלילו עליו עלילת דם".



כזכור, מהומה פרצה היום בטקס הענקת אות ההוקרה לאייל גולן במשכן הכנסת לאחר שפעילות פרצו בצעקות "בושה בושה". הטקס הופסק ואנשי משמר הכנסת הוציאו אותן מהאולם. הקהל הגיב בצעקות: "אייל, אייל". כמה מהנוכחים צעקו: "חארות שמאלניות לכו הביתה". ח"כ לשעבר פנינה רוזנבלום עלתה לבמה וצעקה לעבר המפגינות "זה לא בסדר, אייל גולן יצא זכאי". המהומה נמשכה דקות ארוכות וח"כ נאוה בוקר אמרה "לא להתרגש, זה היה צפוי". גולן עמד על הבמה והתבונן במתרחש ואחר כך החל לשיר את שירו "צליל מיתר" לתשואות הקהל.



"ממש טרוף מה שעושים לאייל גולן!", פתח פלג את הפוסט. "פרסמתי אז לראשונה את הפרשה. הבאתי את תמלילי החקירה ושידרתי את ההקלטות הקשות של אביו של גולן, עבריין המין היחידי בפרשה. בכל הזדמנות הבעתי סלידה מהסגנון, מהבהמות ומההחפצה של נערות, אבל יש כאן אבל גדול".



"צריכים לזכור את העובדות", כתב פלג. "לצד חשיפת התנהלות המבחילה של גולן, חשפה חקירת המשטרה שגולן נפל קורבן לעלילת דם, לא פחות. ארבע נערות העלילו עליו עלילת דם וסיפרו ששכבו איתו. אחת סיפרה שגולן הכניס אותה להריון ומימן עבורה הפלה, אחרת סיפרה שקנה לה בגדים בתמורה למין. כל העדויות האלו נשללו והקטינות נחקרו כחשודות בתלונת כזב".

 "גולן ספג מכה אנושה מהפרשה", המשיך פלג, וטען כי הדבר התבטא בכך שנעצר מעצר שווא, ספג פגיעה תדמיתית קשה, נזרק מ"קשת", הופעות רבות שלו בוטלו והוא הפסיד מליונים. "אחר כך, ובאומץ, התייצב גולן לסדרת ראיונות קשים, ולא בחר מראיינים נוחים. הוא לא הסכים להתראיין רק אצל כתבי תרבות, ישב מול דנה וייס וירק דם. הוא התנצל, עד הסוף".

"כמה זמן עוד ירדפו אותו על שאמר פותמוביל?", כתב פלג בסיום. "האם לעולם לא יסלחו לו? אני חושב שחברה נמדדת גם ביכולת שלה לסלוח למי שפשע, ואייל גולן אפילו לא פשע".

אייל גולן בכנסת עם נאוה בוקר. נפל קורבן לעלילת דם. צילום: מרק ישראל סלם