מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי העיד היום (שלישי) במשך שלוש וחצי שעות בפני ועדת השיפוט של הקונגרס האמריקאי. בעדותו, הוא התייחס לשורת נושאים מעוררי ביקורת, בהם הטייה פוליטית מובנית בגוגל וכן הדיווחים על פיתוח מנוע חיפוש מצונזר עבור הסינים. פיצ'אי היה אמור להעיד בפני הקונגרס בספטמבר האחרון, ביחד עם שריל סנדברג (מספר 2 בפייסבוק) וג'ק דורסי (מנכ"ל טוויטר), אך ביטל את הגעתו. מנכ"ל גוגל אמר כי לחברה "אין כוונה להשיק מחדש את מנוע החיפוש בסין, אך אנחנו ממשיכים ללמוד את הנושא", וכך התייחס לדיווחים שפורסמו והעלו את חששם של מחוקקים ועובדי החברה,  מכך שהם יעמדו במדיניות הצנזורה הסינית.
"גוגל פיתחה ובחנה כיצד חיפוש כזה עשוי להיראות", הוסיף פיצ'אי, "הפיתוח נמשך זמן מה, ובשלב מסוים למיטב ידיעתי עבדו עליו כמאה עובדים". הוא הדגיש כי החברה לא מנהלת דיונים בנושא עם הממשל הסיני וכי ינקוט בשקיפות מלאה, במידה והחברה תחל להעביר מוצרים לסין. מנוע החיפוש של גוגל חסום במדינה מזה כשמונה שנים, אך חברת האם אלפבית מנסה להיכנס מחדש למדינה, באמצעות הטלפונים החכמים. בחודש אוגוסט פורסם כי הוא כתב מכתב למחוקקים בארצות הברית, והסביר בו שמנוע חיפוש כזה ייתן הטבות לסין, אך לא ברור אם גוגל יכולה להפעיל את השירות שם. עם זאת, גורם בממשל הסיני ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס בשבוע שעבר, אמר כי זה "לא סביר שגוגל תקבל אישור להשקת מנוע החיפוש ב-2019". 
פיצ'אי נשאל גם על המעורבות הרוסית בקמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016, במהלכן נרכשו מודעות פרסומיות על ידי חשבונות המקושרים לרוסיה. פיצ'אי השיב כי החקירה הפנימית של גוגל בעניין העלתה "רק" שני חשבונות מפוקפקים כאלה, וכי ההשקעה במודעות הסתכמה בסכום של 4,700 דולר. "אומנם כל סכום הוא בעייתי בהקשר הזה", אמר, אך הדגיש כי המעורבות הייתה מינורית וכי החברה הסיקה את המסקנות הנדרשות.

לאחר מכן, הוא נדרש פיצ'אי להתייחס גם לטענה שלפיה גוגל מציגה רוב מוחלט של תוצאות חיפוש העוסקות בסיקור תקשורתי שלילי בנושא דונלד טראמפ, כדוגמה להטייה פוליטית מובנית באלגוריתם של מנוע החיפוש. "לספק למשתמשים איכות גבוהה של מידע היא משימה שלנו", אמר, "המחקרים שלנו מראים דברים אחרים, אנחנו עוסקים בנושא הזה כבר 20 שנה ויש לנו המון מחקרים שנעשו בצורה עצמאית. למעשה, אנחנו מציגים מגוון של מקורות, גם משמאל וגם מימין". בנוסף אמר כי "אין אפשרות טכנית שעובדי גוגל יטו את תוצאות החיפוש". כמו כן, פיצ'אי נשאל על העובדה שבחיפוש המילה "אידיוט" בגוגל תמונות, מופיעה תמונה של דונלד טראמפ. הוא השיב כי "בכל פעם שמקלידים מילת חיפוש, גוגל מתאימה בין המילה לבין מיליוני הערכים המצויים ברשת, מדרגת ומעריכה אותם לפי מידת הרלוונטיות והדיוק, ומציגה את התוצאות בצורה אובייקטיבית".