ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, שרדה הערב (רביעי) את הצבעת אי האמון נגדה שנערכה בפרלמנט הבריטי, ותמשיך לכהן כראש ממשלת בריטניה. מיי עברה את ההצבעה ברוב של 200 קולות של המחוקקים שהצביעו בעדה, ו-117 שהצביעו נגד, זאת כאשר הייתה זקוקה ל-159 קולות בלבד על מנת לזכות בהצבעה. 



ההצבעה נערכה היום לאחר שהודיעו מחוקקים מהפרלמנט, השייכים למפלגה השמרנית, כי יעמידו את מיי להצעת אי-אמון. הסיבה לכך היא הביקורת שגרפה על עמדותיה בניהול המשא ומתן על הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי, הברקזיט, מצד המחוקקים חברי הפרלמנט וחברי מפלגתה, במטרה להדיח אותה מתפקידה. כעת, לאחר שזכתה ברוב בהצבעה, לא יוכלו להעמידה לאי-אמון בשנית בשנה הקרובה. 


כזכור, ראש ממשלת בריטניה החליטה לדחות למועד שעדיין לא ידוע את ההצבעה בפרלמנט על הסכם הברקזיט אליו הגיעה עם האיחוד האירופי. על פי הדיווחים, מיי אמרה לשרים כי תצא בקרוב לבריסל, על מנת לפתוח את סעיף ה-Backstop ולהבטיח שלא יהווה מלכודת לבריטניה. כשנשאלה האם נקבע תאריך להצבעה חוזרת על הנושא בפרלמנט, היא הסבירה: "אנחנו רק בתחילת המשא ומתן והדיונים".



מיי בשער עיתון בבריטניה. צילום: AFP



מיי סירבה להשיב בצורה ישירה לשאלה האם מחוקקים ממפלגתה הגישו מכתבים במטרה להוביל להצבעת אי אמון בה. "כבר התחלנו להתכונן לאפשרות שלא יהיה הסכם פרישה", אמר, "הקבינט ידון על הדבר שהכי הגיוני לממשלה לעשות, שזה לוודא שאנחנו מוכנים לאפשרות הזו". דחייה ההצבעה הגיעה על רקע הביקורת המתגברת בימים האחרונים על ההסכם, כאשר רבים מחברי מפלגתה של מיי ומפלגות אחרות בפרלמנט מסרבים לתמוך בהסכם אליו היא הגיעה והיו צפויים להצביע נגדו בפרלמנט.