נסו רגע לדמיין איך תיראה החופשה שלנו בעתיד, נניח, בעוד עשור או שניים. אם עלו בראשכם חידושים טכנולוגיים כמו צ'ק אין דיגיטלי בלי להמתין בתור, ורובוטים שייקחו לכם את המזוודה או יגישו לכם ארוחת בוקר בלי להפריע – לא ממש טעיתם. אבל יש משהו שאף טכנולוגיה לא תוכל להחליף: חופשה עם ערך מוסף של תוכן אמיתי.


זה לא סוד שעולם התיירות בכלל וזה הישראלי בפרט מנסים לראות ולגלות מה יוליד העתיד בתחום. מלבד הטכנולוגיה, נראה שבתי המלון יקצו בעתיד יותר חללים שיתופיים כמו מסעדה, בר או טרקלין עסקים – על חשבון גודל החדר שלכם.

אז מה הקונספט?


מלונות קונספט נכנסו לחיינו לפני כמה שנים, והם כאן כדי להישאר גם בעתיד. כך למשל תוכלו למצוא מלון העשוי כולו מקרח בצפון נורבגיה, מלון המבוסס על עץ בלבד ומתהדר בתווית ירוקה, מלון תת ימי ואחרים. אבל מגמת העתיד, בנוסף לקונספט שלפעמים מדליק ולעיתים מעיק, היא התחשבות בסביבה וצמצום הזיהום.

קיימת סבירות גבוהה שתראו בעשורים הקרובים בתי מלון המייצרים חשמל באנרגיה סולרית, וכוללים מערכת מתוחכמת למחזור מים ושימושם החוזר עבור השקיה. בנוסף, יש המדברים על שילוב של חוויית מציאות מדומה בחופשה. במילים אחרות, אם אתם נופשים על שפת הבריכה במלון רימונים חוף התמרים עכו ומתחשק לכם לקפוץ לסיבוב קצר בניו יורק או באיזה חוף אקזוטי, פשוט הרכיבו את משקפי המציאות המדומה – ואתם כבר שם.
 
מלון רימונים חוף התמרים בעכו. צילום: רמי סלומון
מלון רימונים חוף התמרים בעכו. צילום: רמי סלומון


התוכן הוא המלך – גם בחופשה

כבר לפני 22 שנה קבע ביל גייטס שהתוכן הוא המלך. מעניין אם הוא עצמו ידע שבעתיד של 2018 התוכן יהיה חלק בלתי נפרד גם מהחופשה. את עולם התוכן החליטה רשת מלונות רימונים לשלב במגוון בתי המלון שלה: קונספט ה-Wellness הייחודי שהשיקה לפני כשנה מציע חוויית אירוח ייחודית המסוגננת לפי הטעם האישי שלכם: פעילויות ספורט, טיפולי ספא, מסלולי טיולים, הרצאות וסדנאות לאורח חיים בריא, קולינריה משובחת, אטרקציות ומשחקים לבילוי משפחתי, וחוויות נפלאות בחיק הטבע.

הישראלים מצביעים ברגליים, ומגלים שלא חייבים "הכל כלול" כדי ליהנות מנופש איכותי ברמה גבוהה. לדוגמה, מלון רימונים אילת הממותג כ-Family Wellness ופונה בעיקר למשפחות, מציע שני חדרי בריחה ייחודיים מסוגם לילדים ולהורים, חדר משחקים ומסעדה המגישה ארוחות מעולות. 

מחפשים חופשה בישראל שתיראה כמו בחו"ל? בכפר הנופש רימונים נווה אטי"ב הממוקם למרגלות הר החרמון תיהנו מ-Nature Wellness ותרגישו ממש כמו בשווייץ. זו החופשה החלומית שבה תוכלו לצאת לקטיף תבלינים ולמסלולי טיול, להירגע עם סדנאות ציור מול הטבע, ולנפוש מול נופים מדהימים ביופיים בכל עונות השנה.
 
כפר הנופש רימונים נווה אטיב. צילום: רמי סלומון
כפר הנופש רימונים נווה אטיב. צילום: רמי סלומון


על הספא ועל הנופש

מה שווה כל החופשה העתידנית הזו אם אי אפשר לעצום עיניים וליהנות בשקט מ-Relaxation Wellness של ספא איכותי? טוב ששאלתם, כי במתחם הספא של מלון רימונים גלי כנרת תמצאו בדיוק את מה שחיפשתם: עיסויים בקונכיות חמות ובצמחי מרפא, מסאז' רקמות עמוק, ארומתרפיה, וואטסו, רפלקסולוגיה ושיאצו, עיסוי שבדי או תאילנדי ועוד.

הספא כולו משתרע על 700 מ"ר ויש בו 13 חדרי טיפולים, חדר טיפולים זוגי עם אמבטיית ג'קוזי (כן, בדיוק בשבילכם), סאונה יבשה ורטובה, חדר כושר ופינת התרגעות עם חליטות תה. שלבו את כל הטוב הזה עם רצועת חוף צמודה ומדשאות מטופחות תחת עצי אקליפטוס עתיקים, ותבינו לבד למה הוא היה המלון המועדף על פולה ודוד בן גוריון.

ואם כבר התחלנו עם העתיד, בואו נסיים בהיסטוריה המרגשת של מלון רות רימונים צפת שנבנה לפני יותר  מ-800 שנה. ייעודו הראשון היה חאן ששירת את שיירות הטורקים, ולראייה אתם עדיין יכולים לישון בחדרי האבן היפהפיים והמרווחים מאז, שכוללים כמובן אבזור מתקדם ומפנק. את חוויית ה-Spiritual Wellness תמצאו בסיורים מרתקים שיספרו לכם את ההיסטוריה של העיר צפת על השווקים הססגוניים, מתחם האומנים, אתרי התיירות הקדושים – וכולם ממוקמים במרחק הליכה או נסיעה קצרה.