תקרית חמורה ואלימה התרחשה אתמול בגבול הצפון בין כוח של יוניפי"ל לחיילים מצבא לבנון ופעילי חיזבאללה. היא הסתיימה רק לאחר שעה וחצי של עימותים, והתערבות של דרגים בכירים, כאשר הכל קורה מרחק של מטרים בודדים מהמקום שבו פועלים חיילי צה"ל במרחב זרעית לאיתור מנהרה נוספת, כך נודע היום (רביעי) ל"מעריב אונליין".
הכוח של יוניפי"ל הגיע לגדר המערכת מהצד הלבנוני, זאת לאחר שבתיאום עם ישראל היה אמור לסמן באמצעות ברזנטים את נקודת הגבול המדויקת שנמצאת מעבר לגדר המערכת, במרחק של כשני מטרים בלבד מהגדר. במצב הנוכחי, מעבר לגדר מונחות חביות כחולות המסמנות את נקודות הגבול והן נמצאות במרחק של כ-200 מטרים אחת מהשניה. חיילי יוניפי"ל עבדו על הצבת ברזנטים בין החביות בנקודת הגבול המדויקת במשך כשעה וחצי, על מנת למנוע אי הבנות, כאשר יבחרו בצה"ל לבצע את העבודות לחיפוש המנהרות, מעבר לגדר, אך כאמור בשטח הריבוני של מדינת ישראל.
חיילי יוניפי"ל הגיעו לנקודה מהשטח הלבנוני, בציר מסומן שרוחבו כשני מטרים המסמן למעשה ציר שדרכו ניתן להגיע לאזור הגבול, כאשר מסביב יש שדה מוקשים. לאחר כשעה וחצי, שישה חיילים חמושים מצבא לבנון הגיעו לנקודה, כאשר מובילים את הכוח שני אנשים נוספים שאינם חמושים. צה"ל זיהה אותם כאנשי חיזבאללה ובמקום התפתחו עימות אלים ודחיפות, כאשר הכוח של חיילי צבא לבנון ואנשי חיזבאללה חוסמים את דרכם של חיילי יוניפי"ל ולא מאפשרים להם לחזור לשטח לבנון. האירוע הסתיים כאמור רק לאחר התערבות של דרגים בכירים, במעורבות ישירה של מפקד הכוח בלבנון.

האירוע הזה התרחש כאמור מטרים ספורים מנקודת העבודה שמוגנה באמצעים שונים, כאשר לוחמים מיחידת מגלן מאבטחים את העבודות והיו מוכנים גם לאפשרות שהאירוע ידרדר לאירוע חמור יותר. כמו כן, מפקדים בכירים בצה"ל הגיעו לנקודה. בישראל סבורים שמדובר בפרובקציה מכוונות של חיזבאללה, שלמעשה שולט לחלוטין על המתרחש לאורך הגבול. בצילומים שמתעדים את האירוע, ניתן לראות שמי שמוביל ונותן את ההוראות בשטח אלה פעילי חיזבאללה, שהגיעו לנקודה כשהם לא חמושים, לעומת ששת החיילים הלבנונים החמושים.
בצה"ל סבורים שדרך האירוע הנקודתי הזה ניתן להמחיש את השליטה הכמעט מוחלטת של בכירי חיזבאללה על צבא לבנון, הפרוס לאורך הגבול, ולמעשה היום כמעט ומדובר בכוח ובצבא אחד. למרות שכוחות צה"ל בשטח לא נדרשו להתערב בסופו של דבר, האירוע ממחיש מאוד את המתיחות הגבוהה לאורך הגבול. הכוח הלבנוני אמנם פעל הפעם נגד חיילי יוניפי"ל, שביצעו פעולה לגיטימית, אבל נדמה שהמסר האלים כוון גם לעברה של ישראל. בישראל טוענים שהאירוע הזה ממחיש גם ליוניפי"ל את השליטה המלאה של חיזבאללה על הגבול, וההפרה הבוטה של החלטת האו"ם 1701, שסיימה את מלחמת לבנון השניה.