בית המשפט בארצות הברית גזר היום (רביעי) שלוש שנות מאסר בפועל על מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. כהן נאשם בתשלום "דמי שתיקה" לשתי נשים שעמן הנשיא ניהל רומן במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות בשנת 2016. בנוסף נאשם כהן כי שיקר בהצהרה שמסר בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות.



כזכור, כהן הודה לפני כשבועיים במסגרת משפטו, שנערך בבית המשפט הפדרלי במנהטן, כי הגיש הצהרה שקרית לקונגרס ב-2017 בנוגע לפרויקט נדל"ן שיזמה חברת הבנייה של הנשיא במוסקבה, זאת מתוך "נאמנות", לדבריו, למעסיקו. טראמפ לא נותר אדיש לדבריו, ותקף את כהן בחזרה בשיחה עם עיתונאים: "מייקל כהן אדם שקרן וחלש. הוא מנסה להפחית את עונשו על ידי המצאת סיפור. אפילו אם שיקר, זכותי הייתה לעשות מה שאני רוצה עם העסק שלי במהלך הקמפיין. הוא משקר ומנסה לקבל הפחתה בעונשו".



התובע המיוחד, רוברט מולר, המנהל את חקירת המעורבות הרוסית, הגיע להסכם זמני עם כהן לפני שהופיע בבית המשפט הפדרלי במנהטן. כהן הבטיח "לשים את טובת משפחתו והמדינה קודם", והדגיש כי ישתף פעולה עם התובעים. הוא תוחקר במשך יותר מ-70 שעות על ידי צוותו של מולר בנושא זה, ונשאל על המגעים שקיימו מקורביו של טראמפ עם הרוסים, לכאורה, במהלך הקמפיין ועל קשריו העסקיים של הנשיא עם רוסיה. "המשמעות הפוטנציאלית של שיתוף הפעולה בין כהן לחוקרים היא עצומה", אמר ל-ABC קנדל קופי שהועסק בעבר בפרקליטות המדינה. 


כמו כן, לפני כחודשיים וחצי בלבד הודה כהן, במסגרת הסדר טיעון עמו, כי שילם דמי שתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ולדוגמנית "פלייבוי" קרן מקדוגל, וטען כי הנשיא הורה על התשלום בעצמו. כהן הודה במסגרת הסכם טיעון בתשלום במסגרת הודאתו בשמונה סעיפי אישום, בהם העלמת מסים, רמייה ועבירה על חוקי מימון קמפיין.

מאז אפריל 2018 הוא נמצא תחת חקירה פלילית בידי התביעה הפדרלית על מגוון נושאים, בהם הונאת בנק, הונאת תקשורת והפרת חוקי מימון בחירות, העולים בחלקם מתשלומים שבוצעו על ידו במסגרת פרשת טראמפ ושחקנית הפורנו סטורמי דניאלס. כאמור, היום הגיע לסיום המשפט שהתנהל נגד כהן, והוא נידון לשלוש שנות מאסר בפועל.