תינוקם של שירה ועמיחי איש-רן, שנולד בניתוח חירום לאחר שאמו נפצעה אנוש בפיגוע בעפרה, הובא הלילה (חמישי) למנוחות בחלקת צור בהר הזיתים בירושלים. כזכור, מוקדם יותר היום רופאי בית החולים שערי צדק נאלצו לקבוע את מותו, ארבעה ימים לאחר שנולד. הזוג זכה לבקר לראשונה את בנם מוקדם יותר היום, מספר שעות לפני מותו.



חיים, אבא של שירה, ספד לנכדו. "עמיחי ושירה ילדינו האהובים השוכבים פצועים בבית הרפואה שערי צדק, שאני חייב לציין שהצוות של שערי צדק הם מלאכים לבושים כבני אדם", אמר, "התחתנתם לפני 9 חודשים בשמחה גדולה. וההריון איזו שמחה נכד ראשון, נין ראשון, חודש שביעי וההתרגשות מתגברת. הדלקת נר שמיני בבית ההורים של עמיחי בשמחה, נסיעה הביתה לביתכם הטבעי בלב ארץ ישראל באלון מורה. בתחנת האוטובוס ואז צרור כדורים קוטע את השמחה והציפייה. נס גלוי חיי שירה ועמיחי ניצלו ולדאבוננו, אחרי מאבק, התינוק נכנע לרצח המתועב".

הלוויתו של התינוק מהפיגוע בעפרה. צילום: מרק ישראל סלם

הלוויתו של התינוק מהפיגוע בעפרה. קרדיט: מרק ישראל סלם


"ומדוע? כי אויב נבזי, אכזרי, פחדן ושפל מכוון את נשקו לעבר אישה הרה", המשיך, "הוא רוצה לעקור אותנו מארצנו. אנחנו מכריזים מכאן בהר הזיתים בלב ירושלים והשורשים העמוקים ביותר של עמנו וארצנו לא תצליחו לעולם. אנחנו חזקים מכם, אנחנו צודקים יותר מכם, אנחנו שייכים כאן יותר מכם. אנחנו ננצח אתכם כי זו ארצנו עמנו ותורתנו הקדושים. עמיחי ושירה ליבנו נקרעים מצער על הכאב והאובדן אבל בנכם הטרי עמיעד ישראל, נכדנו הרך השם ייקום דמו, כבר עשה רבות בטרם מלאו לו ארבעה ימים".

עוד אמר כי "הוא איחד את עם ישראל בארץ ובעולם, שהתגייס בתפילות, חיבוקים, לימוד ואהבה. הוא זיכה רבבות מבני עמנו בלימוד תורה, חסד וכיבד אב ואם כשחיכה עד שהוריו יפגשו אותו. לבסוף כאן ועכשיו הוא מקיים מצוות יישוב ארץ ישראל, כאן בירושלים המאוחדת, בירתנו הנצחית. המשפחות חזקות באמונת הקדוש ברוך והוא נתן לנו את הניסיון בהשגחה פרטית. לך לשלום, נוח על משכבך, אוהבים אותך מאוד ותודה על שלושת ימי המתנה".

הסב, הרב רפאל איש-רן אמר כי "בהלכה כתוב שצריך לתת שם לתינוק אז הוריך נתנו שם. בעל משמעות גדולה ומסמל את הכל - עמיעד ישראל. עמנו פה לעד. עם ישראל פה לעולמי עולמים".

אריאל, אח של שירה ספד לאחיינו. "שירה אחותי התאומה ניצלת בנס", אמר, "כמה דמעות אפשר להזיל. מי שמכיר את שירה ועמיחי הזוג המתוק הזה יודע שלאורך כל הדרך לפני שהכירו היו זוג מאמין ועוצמתי, חי, וחזק. זה התגלה לכל עם ישראל. לפני שבאנו להלוויה שירה אמרה לנו שברור לה שהסיבה שעמיעד ישראל בא לעולם זה רק בשביל לאחד את עם ישראל בתפילה וסביב ארץ ישראל. מבקשים להמשיך להתפלל ששירה ועמיחי יגדלו בעזרת השם אימפריה של ילדים וחסד ועוצמה וגבורה ושהמחבלים הארורים יירקבו מבושה בכלא".
 

בתוך כך, כוחות ימ"מ פשטו הערב על רכב שבו היה אחד מחברי חוליית המחבלים שביצעו את הפיגוע בעפרה. במהלך ההשתלטות, הכוחות ירו ופצעו אותו באורח אנוש. במקביל, כוח אחר של צה"ל פשט על יעד בסילוואד, ועצר בו מבוקש נוסף שקשור לפיגוע. הוא נלקח לחקירה והפעילות נמשכת וכוללת מספר מעצרים נוספים.
עוד דווח, כי כוחות צה"ל מכתרים בית ברמאללה, סמוך למוקטעה במרחק של כמה מאות מטרים מביתו של אבו מאזן. כמו כן, פורסם בתקשורת הפלסטינית כי צה"ל מכתר קבוצת צעירים ליד בית החולים איסתישארי הסמוך לסרדא, ודיווחים פלסטינים נוספים על חילופי אש.