המחבל אשרף נעאלוה, אשר ביצע את מתקפת הטרור באזור התעשייה ברקן, בה נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל, חוסל הלילה (חמישי) במהלך ניסיון מעצרו בשכם, זאת בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שב"כ בשיתוף צה״ל ומשטרת ישראל. המפגע היה חמוש בעת הגעת הכוחות למקום בו הסתתר. 

בשב"כ אמרו כי "איתורו של המפגע הלילה, אשר בוצע ע"י כוחות שב״כ, ימ״מ וצה״ל, הוא שיאו של מאמץ מתמשך מאז הפיגוע במהלכו, הוביל שב"כ מבצע מודיעיני רחב היקף, שכלל הפעלת יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות,  במסגרתן נעצרו ונחקרו על ידי שב"כ מספר חשודים אשר סייעו או היו מודעים לפעילותו של המפגע. כלל העצורים הועברו לחקירת שב"כ, חלקם כבר הועמדו לדין".  
תיעוד אירוע הירי בשומרון: היורה נמלט מהמפעל עם הנשק, רגעים ספורים אחרי הירי
 
מחקירות העצורים עלה כי בכוונת נעאלוה היה לבצע פיגוע נוסף, אשר למעשה נמנע עם סיכולו של המפגע הלילה. בשב"כ הוסיפו כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות למיצוי הדין עם מבצעי פיגועים או אלו אשר סייעו להם ולשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

השר לבטחון פנים גלעד ארדן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בוקר של גאווה ועצב. מצדיע וגאה ללוחמי משטרת ישראל של הימ״מ שסגרו חשבון וחיסלו הלילה את המחבל הנתעב שרצח את קים וזיו הי״ד וגם חיסלו את אחד המחבלים הארורים מהפיגוע הקשה בעופרה. עצב כבד על מותו של הפעוט עמיעד ישראל הי״ד. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

לפני כשבוע בג"ץ דחה את עתירתה של משפחתו של המחבל ואישר את הריסתו של בית המשפחה. צו ההריסה ניתן ב-15 באוקטובר על ידי המפקד הצבאי לאזור הגדה המערבית וכלל צו הריסה לקומת המרתף וקומת הקרקע בבית המגורים בו התגורר המפגע, הנמצא בכפר שוויכה, בסמוך לטול כרם.
 נעאלווה בן ה-23,  רצח לפני כחודשיים בדם קר את קים לבנגרונד־יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל בפיגוע הירי במפעל "אלון מתכת" בשומרון. בפיגוע נפצעה באורח בינוני גם חוה וטורי, ששוחררה יומיים לאחר מכן מבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. לאחר האירוע, צה”ל הטיל מצור על הכפרים שוויכה ובית ליד שבמחוז טול כרם, והחל במצוד בעקבות נעאלווה.

המחבל, שעבד כחשמלאי במפעל, הוזמן לתקן תקלה במשרד שבקומת ההנהלה. באמצע הטיפול בתקלה הלך לבקש אזיקונים מהמחסנאי, עלה עם נשקו, כפת את ידיה של יחזקאל ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום.

שעות ספורות לפני שיצא לבצע את הפיגוע הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אלוהים, תבשר לי את הדברים הטובים ביותר, כי אתה הטוב ביותר". ביום השנה לטבח סברה ושתילה, לפני חודשים אחדים, כתב: "לא נשכח, לא נסלח".אחיו של המחבל נעצר מיד לאחר הפיגוע עדיין ונחקר על ידי השב”כ במטרה לבדוק אם היה מעורב בתכנון הפיגוע ואם ידע על הכוונה של אחיו ויכול היה לעצור בעדו. אחותו של המחבל שוחררה לאחר חקירה קצרה, לאחר שלא עלו ראיות מחשידות כי ידעה על כוונת אחיה לבצע את הפיגוע הרצחני או שהייתה לה בזה יד. מעדויות שנגבו בחקירה עולה כי מי שנורה ראשון הוא חג'בי. אחר כך נתקל המחבל בקים כשניסתה לברוח מהמקום. הוא הורה באיומי רובה לעובד ניקיון פלסטיני שהיה במקום לאזוק את קים, ואז ירה בה למוות.