שוב התנכלות לאנשי שב"ס: מטען חבלה התפוצץ הבוקר (חמישי) ברכב בעיר אלעד, סמוך לביתו של קצין המודיעין של בית הסוהר "רימונים". הרכב ניזוק באורח קשה והוא שייך לשכנו של קצין המודיעין. משב"ס מסרו כי למרות שמדובר ברכבו של השכן, הכוונה הייתה לפגוע בקצין או לאיים עליו. 



לפני שבועיים הוצת רכב אחר מתחת לביתו של קצין המודיעין. לאור האירוע הבוקר, ומאחר שבשירות בתי הסוהר קושרים את האירוע המדובר לכלל האירועים שהתרחשו לאחרונה - הירי לעבר מגדל שמירה בכלא איילון והאש שנפתחה לעבר בית המעצר הדרים - נשקפת סכנה ממשית לחייו של קצין המודיעין, ומשכך הוחלט להעלות את רף האבטחה סביבו. כבר קודם לאירוע האמור נערכו בשבת לפגיעה בקצינים בכירים בכלא "רימונים", ומשכך ההערכה היא כי בסביבת ביתו הותקנו מצלמות אבטחה. החקירה תתמקד בפענוח הסרטונים שתיעדו, כפי הנראה, את האירוע החמור.



בשב"ס נזהרים עתה שלא לייחס את האירועים לארגון פשיעה מסוים וסבורים כי לא מן הנמנע שבאירועים הללו משלבים זרוע שני ארגונים או יותר.


החקירה מופקדת בידי המשטרה. 



בצל אירועי הירי שהתרחשו בשבועות האחרונים במתקני שירות בתי הסוהר (שב"ס), אומרים היום (ראשון) גורמים בשב"ס ל"מעריב אונליין" כי הם צופים שההתנכלויות הללו יימשכו, וחושפים כי אבטחה הוצמדה למספר אנשי השירות בעקבות האירועים החריגים.



כזכור, לפני שלושה שבועות נעצרו בנתב"ג, עם שובם מחו"ל, שני חשודים מג'לג'וליה, בני 24 ו-27, שנמלטו לרומניה לאחר שהיו מעורבים, לפי החשד, במעורבות באירועי הירי לעבר מגדל שמירה בכלא איילון ולעבר מבנה המפקדה של מתחם בתי הסוהר "גבעון", בו נמצא כלא איילון. אירוע זה הצטרף לאירוע דומה שקרה ביום רביעי שעבר, אז נפתחה אש לעבר בית המעצר הדרים.



בשיחה עם "מעריב אונליין" סיפר גורם בשב"ס כי "עשינו הערכת מצב עם כל מפקדי בתי הסוהר לגבי ארגוני הפשיעה והאירועים האחרונים שהתרחשו. קודם כל, אנחנו מדברים על תשעה ארגוני פשיעה שהוכרזו בשנת 2018 ועל הפרדות שעשינו בימים האחרונים וחיפושים בתאים של ראשי ארגוני פשיעה, שפוזרו בארבעה בתי סוהר מרכזיים. המשטרה מבצעת את פעולות החקירה שלה בשיתוף פעולה מצוין איתנו, כולל המעצר האחרון ברומניה".



לדבריו, "בשנה האחרונה יש עשרות אירועים של מקרי אלימות ואיומים מצד חברי ארגוני פשיעה נגד סגל שב"ס. יש עליה במספר המאוימים מאז שהחלו האיומים, ואנחנו עשינו את מעטפת האבטחה הנדרשת. האירוע לא נגמר, אנחנו צופים אפשרות של התנכלויות נוספות".



כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב", שעות ספורות אחרי מקרה הירי לעבר בית המעצר הדרים, צוות משולב של שירות בתי הסוהר והמשטרה הצליח לגלות מי עומד מאחורי האירועים, כאשר מידע מודיעיני וממצאים בשטח מצביעים על ארגון פשע גדול מצפון השרון כאחראי לירי. בשב"ס מעריכים כי הירי האחרון נועד לפגוע בסוהר בתגובה לפעולות שמבוצעות נגד ארגון הפשיעה בעקבות ניסיונותיו להכתיב לסוהרים נהלי התנהלות.