העיתונאי נח קליגר הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 92. קליגר, ששרד את מחנה ההשמדה אושוויץ ועבר תלאות רבות בתקופת השואה, נחשב כאחד ממנציחי אירועי השואה והגבורה. הוא סיקר את המשפטים הגדולים ביותר בתולדות המדינה, של אייכמן ודמאניוק, וגם דיווח ממדינות באירופה על משפטים של פושעים נאציים. 

קליגר כתב מאות מאמרים, המספרים את סיפורו האישי, שהיה סיפורם של רבים נוספים שלא שרדו את השואה. קליגר עלה לישראל ב-1947, היה במשך 61 שנים עיתונאי ב"ידיעות אחרונות". הוא החל ככתב ספורט, ובהמשך עורך דסק הספורט, וכתב טורים ומאמרים עד ימיו האחרונים. במקביל, הוא היה פעיל מאוד בהרצאות בהם סיפר בצורה מרתקת על החוויות הקשות שעבר ויצא בראש משלחות למחנות ההשמדה, כסגירת מעגל, כדי להמחיש באופן ממשי את הזוועות שעברו היהודים בתקופת השואה. 
במקביל לעבודתו העיתונאית, שימש קליגר כיו"ר מכבי בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת. בין היתר, הוא אירגן את גמר גביע אירופה למחזיקות גביע ב-1967 ואת הביקור הראשון של ריאל מדריד, שעורר התרגשות עצומה בארץ. הוא היה האיש שהחתים במועדון את טל ברודי, תני כהן-מינץ ז"ל ועוד רבים וטובים.

במשך כ-30 שנה לאחר מכן הוא כיהן כיו"ר אגודת הכדורסל מכבי רמת גן. הוא גם היה פעיל בגופי ספורט בינלאומיים כגון פיב"א, שם נכנס להיכל התהילה בתור יו"ר ועדת התקשורת של פיב"א (ארגון הכדורסל האירופי). היום, במהלך כינוס של הארגון, עמדו דקת דומייה לזכרו.
במסגרת תפקידיו ביקר בעשרות מדינות בעולם, והפך לשגריר בפועל כאשר לישראל לא היו קשרים דיפלומטים רבים. בשנת 86 הוא אף היה אחד משלושת הישראלים הראשונים שביקרו במלזיה וייצג שם את ישראל. קליגר השאיר אחריו אישה, ז'קלין, ושתי בנות מנישואיה הראשונים. הלווייתו תתקיים ביום ראשון.