הותר לפרסום: סמ"ר יובל מור יוסף, בן 20 מאשקלון, ורב טוראי יוסף כהן, בן 19 מבית שמש, הם לוחמי חטיבת "כפיר" שנרצחו היום (חמישי) בפיגוע בגבעת אסף. השניים נהרגו כאשר פלסטיני ירד מרכב, ירה לעבר הטרמפיאדה בה שהו, ונמלט מהמקום לכיוון רמאללה, שנמצאת תחת כתר של כוחות הביטחון. 



מור יוסף הניח אחריו הורים ושלוש אחיות, מתוכן שתיים עם צרכים מיוחדים. הוא למד בבית הספר מקיף ב' באשקלון והתגייס לגבעתי לפני שנה וארבעה חודשים, הלווייתו תתקיים מחר. הבוקר שלח מור יוסף הודעה קולית מצמררת בו נשמע מבקש מחברו: "אם אתה עובר בגבעת אסף אל תשכח אותי אחי". יובל לא היה אמור להיות בטרמפיאדה הבוקר, אבל הוא הסכים להחליף חבר שביקש ממנו להחליף אותו, וכך מצא את מותו. הוריו של יובל קראו לציבור לבוא להלוויית בנם: "אנו מבקשים מעם ישראל להגיע בהמוניו להלוויה של יובל. תבואו לכבד את זכרו".




ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, ביקר בבית המשפחה, ומסר: "יצאתי מבית המשפחה לאחר שהצעתי להם את כל הסיוע הדרוש בשעה קשה זו. פגשתי משפחה ערכית ומסורה שעולמה חרב עליה ברגע אחד. אין מילים שיוכלו לנחם הורים שצריכים לטמון את ילדיהם. אין שום הסבר הגיוני לכך. גם לא צריך להיות. ממשלת ישראל צריכה לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לטיפול בטרור, כי ברור מאליו שמשהו פה לא עובד. בשמי ובשם תושבי אשקלון אני שולח את תנחומינו העמוקים למשפחה השכולה. מי ייתן ולא תדעו עוד צער".



כזכור, הפיגוע אירע במהלך הבוקר ובמהלכו נפתחה אש מחבלים מרכב חולף לעבר קבוצת חיילים ששהו בטרמפיאדה בצומת אסף שבבנימין. בעקבות הפיגוע, צה"ל הטיל כתר על רמאללה והרכב בו נמלטו המחבלים אותר. מפקד החטיבה המרחבית "בנימין", אלוף-משנה שרון אסמן, סייר בזירת הפיגוע בצומת אסף, וקיים הערכת מצב בשטח. כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחרי המחבלים.



פיגוע הירי. צילום: רויטרס



הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, הודיע כי יקיים הערב הערכת מצב מיוחדת בפיקוד המרכז עם מפקד הפיקוד אלוף נדב פדן, מפקדי גזרת יהודה ושומרון וגורמי בטחון נוספים. במסגרת הערכת המצב תוצג הערכות ומשימות הכוחות לתקופה הקרובה. בנוסף, ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, קיים בעקבות האירועים האחרונים הערכות מצב והתייעצויות ביטחוניות.



בדיונים הנחה נתניהו לקיים מספר צעדים בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים, ביניהם הורה לזרז את הריסת בתי המחבלים, להגביר מעצרים מנהליים של פעילי חמאס ביו"ש, לכתר את אל-בירה ולשלול היתרים מבני משפחותיהם של המחבלים והסייענים, וכן להציב מחסומים בכבישי יו"ש. נתניהו מסר בתגובה: "הם חושבים לעקור אותנו מארצנו. הם לא יצליחו".



נשיא המדינה, רובי ריבלין, פרסם התייחסות לנפילתם של החיילים בפיגוע, ואמר: "אנו מרכינים ראש בצער גדול על האבדן הבלתי נתפס בנופלם של שניים מטובי בנינו הבוקר ומתפללים לרפואתם של הפצועים. הטרור לא יכה בינינו שורש, ואנו נבלום אותו ואת מבצעיו ללא פשרות וביד קשה. מחשבותיי והצדעתי לכוחות הביטחון כולם, העוסקים בלחימה המתמשכת בטרור לילות כימים, במסירות אין קץ והתמדה". 



עדה בפיגוע: "שמעתי זעקות של אנשים לעזרה"


שרי ארביב, שהייתה בטרמפיאדה בעת האירוע וראתה את המתרחש סיפרה על מהלך האירועים: "עמדתי בטרמפיאדה וחיכיתי שיאספו אותי הביתה מהאימון שלי. לפתע נעצר רכב כחול וחשבתי שבאו לאסוף אותי, אבל לפתע יצא ממנו בחור עם נשק. ראיתי את הנשק שלו, הוא ירה מספר פעמים, שמעתי הרבה יריות".



"אני רק זוכרת שרצתי והמשכתי לרוץ לא יודעת כמה - אם קילומטרים או מטרים, עד שראיתי ג'יפ של הצבא. צעקתי להם 'דחוף דחוף היה ירי תגיעו מהר'", הוסיפה ארביב, "אני זוכרת שראיתי אנשים נופלים על הרצפה, אני זוכרת זעקות של אנשים לעזרה - אני פשוט בשוק, זה נס שאני כרגע משוחחת אתכם".