מיקה בשן, אשתו של יגאל בשן, שהלך אמש לעולמו בגיל 68, הייתה הנפש הקרובה לו ביותר וניסתה לעזור בכל דרך אפשרית, כדי שיצלח את התקופה הקשה שחווה בשנים האחרונות. בריאיון שישודר הערב (שישי) בתוכנית 'שישי' עם אילה חסון בערוץ עשר, סיפרה אלמנתו של הזמר על ניסיון ההתאבדות הקודם שלו ועל הרגעים האחרונים בהם הבינה כי הוא לא בין החיים.
 
"הוא ניסה לשים קץ לחייו לפני שלוש וחצי שנים, ומאז הוא לא היה יכול להתאושש, כי הבושה הרגה אותו. הוא כל כך התבייש. אני עד היום בטראומה מהמקרה הראשון. זה צונאמי", סיפרה בשן.
ופחדת שזה יקרה שוב?
"אחרי הטראומה הראשונה פחדתי לתקוע מפתח בדלת". 

 
עוד הוסיפה: "אני לא ראיתי את זה מגיע. אני לא הייתי עוזבת אם הייתי רואה שמשהו לא בסדר. זה לא היה באוויר, יגאל היה בסדר. זו החלטה כנראה שהתבשלה איתו שהוא לא יכול יותר". 
 
היא תיארה את מעשיה ביום האחרון בחייו ואמרה: "אני ויתרתי על הרבה דברים בחיי בשנים האחרונות ועבדתי רק שלוש וחצי שעות בעבודה..ובאמת הייתי איתו כל הזמן, כל הזמן, כל הזמן. לעודד אותו, פשוט כדי שלא ישכב במיטה. והיה קשה להוציא אותו. ביום שזה קרה הלכתי לבן שלי לחצי שעה. אני עולה הביתה ופותחת את הדלת וטורקת אותה כדי שיגאל במיטה ישמע שהגעתי. אני כבר מפה ככה אומרת "יגאל יגאל". לא שמעתי תשובה ונכנסתי לחדר השינה. הוא כבר לא היה בין החיים".

בשן, הזכור לדור הצעיר ככוכב להקת הופה היי, הוציא עשרות אלבומים במהלך הקריירה שלו, ורבים משיריו הפכו ללהיטים כמו "סיון", "יש לי ציפור קטנה בלב" או "קפה אצל ברטה". בשנים 2014 ו־2015 הובהל בשן פעמיים לבית החולים איכילוב בתל אביב במצב קל עד בינוני, כשהוא סובל מפצעי דקירה. בשנת 2016 זכה בפרס אקו"ם למפעל חיים, ושב לבמה לאחר שנתיים שבהן לא הופיע, מלבד בערב המחווה לעוזי חיטמן ז"ל ובחתונה של אחד מנגניו.
 
בשן היה חלק מהמוזיקה הישראלית יותר מחצי מאה. הוא החל להופיע כבר בנעוריו, טרם גיוסו לצה"ל, ובגיל 18 אף הוציא תקליטון בכורה. בצבא שירת בלהקת פיקוד צפון והפך לכוכב הלהקה. לאחר שחרורו, המשיך לקדם את הקריירה המוזיקלית שלו, ובשנות ה־70 שחרר אלבומים מצליחים ואף פתח בקריירה בינלאומית. 
 
בשנת 1981 הוציא בשן את אלבומו "סיון", ששיר הנושא שלו הפך למזוהה ביותר איתו. בהמשך היה שותף בשלישיית הופה היי יחד עם יונתן מילר ועוזי חיטמן ז"ל, ואיתה כיכב בתוכנית טלוויזיה לילדים שנשאה את אותו השם וזכתה להצלחה גדולה.