בצל המתיחות באיו"ש, ולאחר שורת הפיגועים בימים האחרונים, התייחס היום (שישי) אלוף במיל' איתן דנגוט, מתאם פעולות הממשלה בשטחים לשעבר,  בתכניתו של נסים משעל ב-103FM, לאפשרות של הסלמת המצב. "ייתכן שהטרור ביהודה ושומרון יזלוג לירושלים", אמר דנגוט, שהוסיף: "מי שמסכן את חיילינו צריך להבין שהוא שם את עצמו בסכנה". 

"אין ספק המצב ביהודה ושומרון עלה מדרגה", קבע דנגוט בפתח דבריו. "אנחנו נמצאים בהסלמה שמאופיינת כרגע בבחינת הפעילות של מאפייני הטרור בשתי רמות - ברמת החוליות המאורגנות ובצורת והטרור האינדיבידואלי שנמשך. כלומר, אותה החלטה נקודתית שמחליט מישהו עכשיו יוצא ותוקף חייל, רואה חייל ומשתחרר בו משהו, וההקשר הכולל של אווירת רוצח מביא רוצח, ומעל זה יש את ההסתה שמתבצעת מבחינת הכוונה".

"אתמול", לדבריו, "זו חוליה רחבה שפעילה במרחב בנימין, אפשר לומר בין בית אל עופרה לגבעת אסף. מדובר הבטן הרכה של הרשות הפלסטינית. דרך אגב, בפעילותה זה פגיעה רכה בבטן ברש"פ, כי זה גם מבחינתם מהווה איום על מרכז שלטונם, בהקשר להצלחת חמאס ברצון להוציא אירועים מסוג זה".



כשנשאל איך ניתן להתמודד עם האיומים הביטחוניים מרמאללה, אמר: "
נתחיל בזה שיש לנו מפקדים ואנשים בעלי אחריות וסמכות ברמה גבוהה ביותר שאני בוטח וסומך עליהם, מהרמטכ"ל ועד רמת השטח. מה עושים? קודם כל נושמים עמוק, כי צפויים לנו שבועות לא קלים של התפרצויות מהסוג הזה. בעברנו חווינו את זה ואנחנו ניצבים בפני אתגר לא פשוט, אבל בר יכולת. מדובר במאמצים שהם קודם כל מודיעיניים מרכזיים, באפיון של לשבש, לסכל ולעצור ולמנוע. הדבר השני הוא תגבור מיידי, שהתחיל להתבצע, של יו"ש בכוחות. לצורך הדבר הזה, אתה צריך סדר כוחות הרבה יותר גבוה, נוכחות הרבה יותר גבוהה, מוכנות גבוהה כדי ליצור הרתעה ויכולת תגובה בעת האירוע, כדי לסכל ולמנוע נפגעים. התחום השלישי המשמעותי יותר הוא להגיע, וזה פה חלק מרכזי של שירות הביטחון הכללי, לאותם אנשים שמכוונים את הפעולות האלה, שעומדים מאחורי הווילון ושולחים כסף".

הוא הסביר כי "קבלני השטח ביו"ש נמצאים במספר מקומות - הם נמצאים בעזה וגם בלבנון. כל אלה מהווים רשת אחת שגם אותה אתה צריך להכיל ביכולת הלחימה, אבל בראש ובראשונה אתה חייב קודם כל את הפעילות שמתבצעת בשטח. צריך סבלנות למנוע את העובדה שמה שאנחנו חווים כרגע ביו"ש יתפשט לירושלים, אזכיר לך את תפילות יום השישי וכל השכונות הערביות סביב עוטף ירושלים שמאוד מושפעות מהאזור שאנחנו מדברים עליו. 

אבל מעבר לסבלנות ולפעולות המודיעין, ישראל יכולה לעשות משהו הרתעתי חזק, למשל אתה אומר שהמחולל של כל הגל הזה זה עזה, אז לפגוע בראשי החמאס בעזה?
"ודאי, זה חלק מכלי העבודה שנמצא ברשותנו. ישראל צריכה להחליט מה היא משלבת בהקשר של מערכות הביטחון של מדיניות הדרג המדיני, כיצד לפעול מלבד הפעילות בשטח - שהיא מאוד חשובה, ואני אומר היא כרגע המהותית והחשובה ביותר אם אתה עולה שלב וגם פועל מול אותם גופים וגורמים".

לדעתך צריך לגבות מחיר מצמרת חמאס?
"בין היתר, ודאי. אנחנו יודעים יודעים מי הם בצמרת, שהם יהוו כתובת על אחת כמה וכמה בצורה משמעותית הם ברי פגיעה, וככל שנגדיל בחלק מהם נחזק את ההרתעה".

אתה אומר לפגוע בצמרת החמאס? מי אתה רואה כיעד שאם נפגע בו אז ההרתעה תגבר והם יירגעו?  
"אנשים צריכים להבין שכל מי שפה מאיים, מתכנן ומקדם שפיכת דם ופגיעה באנשינו - גם מסכן את עצמו, וזה חלק מתפיסת ההתרעה. זה לא הכל, אבל זה חלק שיש לו אחיזה משמעותית מבחינתנו. עכשיו יש לנו מחויבות להגן על תושבי יו"ש ולהחזיר להם את תחושת הביטחון. אני שומע את ראשי היישובים וזה לגיטימי בדרישתם לעשות הפרדת צירים ומחסומים וכדומה. מדינת ישראל וגם הרש"פ ליצור את הדו קיום העדין הזה והשבריר השקיעו שנים עד שהורדנו והגענו למצב של תנועה זורמת ביו"ש. נסיגה - גם יש לה סיכון. כל החלטה לא צריך לקבל בפזיזות".

את דבריו חתם באומרו כי "אנחנו בתקופה קשה, שכנראה תביא לנו ימים לא קלים בהתמודדות ובאתגרים ביו"ש. אני מקווה שאתבדה, אבל ייתכן לזליגה לתוך מדינת ישראל, סביב רצועת עזה, ובל נשכח את הפעילות המאומצת שמושקעת בצפון. תקופה לא קלה, וזה המקום לשבח את כוחות הביטחון. אני מעריך שזליגת הטרור לירושלים היא בהחלט אחד מהסיכונים שלוקחים אותם בחשבון".