נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הורה לעורך דינו לשעבר, מייקל כהן, לשלם דמי שתיקה לשתי נשים משום שהיה מודאג מכך "שפרסום טענותיהן בציבור עלול לפגוע בסיכוייו להיבחר לנשיא", כך טוען כהן בראיון שפורסם היום (שישי) ב-ABC. "ידעתי מה אני עושה לא בסדר", אמר כהן, שהסביר: "החלטתי לעמוד בפני כולם ולקבל אחריות למעשיי. כמובן שגם הנשיא ידע שזה פסול לשלם את דמי השתיקה. המטרה שלי הייתה לעזור לטראמפ ולקמפיין שלו". 

כהן טען כי הוא "כועס על עצמו" בעקבות מעורבותו בכך, אך ציין כי עשה זאת מתוך "נאמנות עיוורת" לטראמפ. "הייתי נאמן למישהו שלא מגיעה לו נאמנות, למען האמת", הוא הסביר. 

לדבריו, "אין משהו שנעשה בארגון של טראמפ שלא עבר דרכו. הוא הורה לי לבצע את התשלומים ולהתערב בעניינים האלה. הוא יודע את האמת. והאמת היא שאנשי ארה"ב והעולם לא מאמינים למה שהוא אומר. האיש לא אומר את האמת, וזה עצוב שאני צריך לקחת אחריות על מעשיו המלוכלכים". כשנשאל מדוע על הצופים להאמין לו כעת, השיב: "להגנה יש כמות ניכרת של מידע שמאמתת את העובדה שאני אומר את האמת".

לפני יומיים גזר בית המשפט בארה"ב שלוש שנות מאסר בפועל על מייקל כהן, שנאשם בתשלום "דמי שתיקה" לשתי נשים, שעמן הנשיא ניהל רומן במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות בשנת 2016. בנוסף הואשם כהן כי שיקר בהצהרה שמסר בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות.
 
כזכור, כהן הודה לפני כשבועיים במסגרת משפטו, שנערך בבית המשפט הפדרלי במנהטן, כי הגיש הצהרה שקרית לקונגרס ב-2017 בנוגע לפרויקט נדל"ן שיזמה חברת הבנייה של הנשיא במוסקבה, זאת מתוך "נאמנות", לדבריו, למעסיקו. טראמפ לא נותר אדיש לדבריו, ותקף את כהן בחזרה בשיחה עם עיתונאים: "מייקל כהן אדם שקרן וחלש. הוא מנסה להפחית את עונשו על ידי המצאת סיפור. אפילו אם שיקר, זכותי הייתה לעשות מה שאני רוצה עם העסק שלי במהלך הקמפיין. הוא משקר ומנסה לקבל הפחתה בעונשו".
 
התובע המיוחד, רוברט מולר, המנהל את חקירת המעורבות הרוסית, הגיע להסכם זמני עם כהן לפני שהופיע בבית המשפט הפדרלי במנהטן. כהן הבטיח "לשים את טובת משפחתו והמדינה קודם", והדגיש כי ישתף פעולה עם התובעים. הוא תוחקר במשך יותר מ-70 שעות על ידי צוותו של מולר בנושא זה, ונשאל על המגעים שקיימו מקורביו של טראמפ עם הרוסים, לכאורה, במהלך הקמפיין ועל קשריו העסקיים של הנשיא עם רוסיה. 

לפני כחודשיים וחצי בלבד הודה כהן, במסגרת הסדר טיעון עמו, כי שילם דמי שתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ולדוגמנית "פלייבוי" קרן מקדוגל, וטען כי הנשיא הורה על התשלום בעצמו. כהן הודה במסגרת הסכם טיעון בתשלום במסגרת הודאתו בשמונה סעיפי אישום, בהם העלמת מסים, רמייה ועבירה על חוקי מימון קמפיין.