מבליגים לחמאס? מפקד פיקוד המרכז לשעבר, האלוף במילואים גדי שמני התראיין הערב (שישי) לאולפן שישי של חברת "החדשות" והתייחס לגל הטרור שבמסגרתו בוצעו שלושה פיגועים קשים ביהודה ושומרון השבוע. במהלך הראיון טען שמני כי ישראל אפשרה למעשה את גל הטרור הזה, מתוך מטרה להימנע ממשא ומתן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וניסיון לכפות עליו את "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.



"אני רואה מגמה מאוד בעייתית בחודשים האחרונים, ואני מבקש להסתכל באופן רחב יותר", פתח שמני את דבריו. "אי אפשר לנתק בין מה שקורה בעזה לבין מה שקורה ביהודה ושומרון. חמאס משתולל בעזה כבר חודשים, הוא עושה מה שהוא רוצה ומטופל בכפפות משי. מדינת ישראל מטפלת בחמאס בכפפות משי כי לא רוצים להיכנס לעימות גדול", הוא טען תוך שהוא מציין כי הוא מסכים עם הניסיון להימנע מעימות.



"מנסים לכופף את אבו מאזן", צילום: רויטרס
"מנסים לכופף את אבו מאזן", צילום: רויטרס



"יש לנו אסטרטגיה שבורחת לנו מבין האצבעות"



אך בשלב זה, החל שמני לתקוף את מדיניות הממשלה. "כל הסיפור של התקופה האחרונה, של העברת הכספים שהולכים ישירות לביסוס שלטון החמאס", הוא ציין. "אני גם חושב שזה בגדול מתואם עם האמריקאים כדי להפעיל לחץ על אבו מאזן. אתה מתאר לעצמך שהאמריקאים יקבלו בשוויון נפש העברת כספים לחמאס? זה ארגון טרור. יש פה ראייה של בואו נפעיל לחץ על אבו מאזן, על ידי כך שנאותת לו שאם הוא לא יתכופף ולא יקבל את מסמך טראמפ נדבר עם החמאס".



"המעשים בשטח שחקו את ההרתעה הישראלית בצורה דרמטית והמסר הזה מחלחל ליהודה ושומרון. אותם פעילים מבינים שהם יכולים לפעול, וככה העסק  הזה נראה עכשיו. יש לנו אסטרטגיה שבורחת לנו מבין האצבעות, ואנחנו צריכים להחליט לאן אנחנו הולכים. הייתה לנו הזדמנות פז לבדל את הזירות האלה. ברגע שאתה רוצה להחליש את חמאס, אתה צריך לחזק את אבו מאזן, ואז אתה מגיע לדברים שאתה לא רוצה לדבר עליהם, ולקבל החלטות", סיים שמני את דבריו.