עשרות תגובות נאצה פורסמו במהלך סוף השבוע בדף הפייסבוק של לוחם כפיר סמ"ר יובל מור יוסף ז"ל, שנרצח בפיגוע בגבעת אסף ביום חמישי. לצד הודעות ניחומים למשפחה וחברים, בפרופיל שהפך לעמוד זיכרון, גולשים פלסטינים כתבו בין היתר בעברית ובערבית: 'זו רק ההתחלה' , 'שתישרף באש הגינהנום', 'טוב שרצחו אותך' ועוד קללות ואיומים קשים לביצוע פיגועים נוספים. לתגובות אלה הגיבו גולשים ישראלים בקללות משלהם כלפי ערבים, התגובות פורסמו בערבית ובעברית.

מור יוסף הניח אחריו הורים ושלוש אחיות, מתוכן שתיים עם צרכים מיוחדים. הוא למד בבית הספר מקיף ב' באשקלון והתגייס לגבעתי לפני שנה וארבעה חודשים. ביום הפיגוע שלח מור יוסף הודעה קולית מצמררת בו נשמע מבקש מחברו: "אם אתה עובר בגבעת אסף אל תשכח אותי אחי". מור יוסף לא היה אמור להיות בטרמפיאדה באותו היום, אבל הוא הסכים להחליף חבר שביקש ממנו להחליף אותו, וכך מצא את מותו.

כזכור, הפיגוע אירע במהלך בוקר יום חמישי, בו נפתחה אש מחבלים מרכב חולף לעבר קבוצת חיילים ששהו בטרמפיאדה בצומת אסף שבבנימין. בעקבות הפיגוע, צה"ל הטיל כתר על רמאללה והרכב בו נמלטו המחבלים אותר. מפקד החטיבה המרחבית "בנימין", אלוף-משנה שרון אסמן, סייר בזירת הפיגוע בצומת אסף, וקיים הערכת מצב בשטח. עדיין לא נמצאו המחבלים שביצעו את הפיגוע. 

תגובות הנאצה בדף הפייסבוק של יובל מור יוסף. צילום: מסך


צילום: מסך


ביולי האחרון פורסמו תגובות נאצה בפרופיל של שחר, בת הזוג של הלוחם אביב לוי שנהרג בגבול רצועת עזה. היא ספדה לו בפייסבוק, ומיד קיבלה תגובות נאצה שונות, בעברית ובערבית. היא הפכה את הפוסט לפרטי, או הסירה אותו, אך המגיבים פרסמו את התגובות גם בפרסומים אחרים בחשבון שלה. התגובות קשות מאוד וחלקן קוראות לרצח ישראלים נוספים ומאיימות עליה. בנוסף, בין הודעות התנחומים, ניתן למצוא תגובות ישראליות שלועגות לגולשים הערבים.