ישראל מדינה מושחתת, ולא רק בגלל מיקומה במדד המדינות המושחתות - 32 מבין 180 מדינות (ככל שמדינה יותר מושחתת, היא מדורגת נמוך יותר): יותר מושחתת מצ'ילה, קטאר, איחוד האמירויות ואסטוניה. אין יום שבו לא מנקרים בגווייה של הדמוקרטיה הישראלית ברמת הפוסט מורטם, וצופים בסרט נע ורע של ממצאים מסריחים. אלה שעוסקים בכך כמקצוע וכנביאי זעם חופרים עד לשורשי הרקב עצמו וממפים את מנהרות הביוב, שהפכו להיות נהרות הזרם המרכזי שמזהם את הים כולו. ומעל הכל מתחשרים ענני צחנת המוות של החברה הישראלית והולדת המוטאנט הלאומני־דתי. 
 
אין טעם לנהל ספירת מלאי של שחיתויות. כולם יודעים. יש צורך להבין שאכן מדובר במדינה מושחתת בהתהוות ובדרך לאבדון. לא אבדון קיומי. חלילה. צה"ל חזק מכדי שאויב כלשהו יכחיד אותנו. אויב גדול - פצצה גדולה, אויב קטן - כדור קטן. מדובר באובדן המדינה כחברה נורמטיבית ויחד איתה אובדן ערכי יסוד, מולם יש למושחת הטיפוסי כמה עקרונות יסוד. 
 
הראשון הוא אובדן הבושה. דוד ביטן, בנימין נתניהו, אריה דרעי, אביגדור ליברמן (הזיכוי שלו - הטמטום שלנו) חיים כץ ושות' מסתובבים על במות הארץ, מאלפים בינה ומטיפים מוסר ואפילו לא טורחים להעמיד פנים של ישרי דרך. 
 

העיקרון השני הוא הפיכת השחיתות לנורמה בחסות האפקט המנחם "קוזי פאן טוטה" - כולן עושות כך ותקפצו לי. 
 
השלישי הוא גאוות מצליח: כן, גזלתי, תכמנתי, דפקתי את השיטה. 
 
העיקרון הרביעי הוא המעצבן מכולם: עכשיו, משהצלחתי, אני דורש את הכבוד המגיע לי. 
 
הטכניקה של תחזוקת העקרונות פשוטה ודמוקרטית. לא מעט משטרי עריצות עלו על גב דמוקרטיה רופפת, ומה שאתה רואה במשטר דיקטטורי זה מה יש. ברוסיה, בקוריאה הצפונית או בסין, בכולן יש בחירות, אבל אתה יודע שמדובר במשטר שעושה ככל העולה על רוחו כי הוא יכול. בסין כולאים מיליון מתנגדי משטר ל"חינוך מחדש", ברוסיה יש בתי משפט ויש פוטין, ישראל (עדיין) נאורה מהן, אבל יש בה קואליציה תאוקרטית וקלפטוקרטית, שמכרסמת בדמוקרטיה לטובת השלטת מדינת הלכה. אדם מן השורה, גם כשהוא מזהה את המהלך, לא קם בבוקר וזועק שחיתות! יש פרנסה ואין זמן, יש מלחמות ואין אומץ. בשביל זה יש תקשורת, אלא שהדינמיקה של הזחילה תהומה היא כאילו לכל פרשיית שחיתות ישנה תוחלת החיים שלה. כאילו מדובר בחרוזים, כל אחד לעצמו אבל חוט אחד מחבר אותם לשרשרת שכובלת את הדמוקרטיה צעד אחר צעד. 

נפתלי בנט. נתניהו ראוי לגינוי שלו רק כאשר הוא נטפל לאשתו. צילום: מרק ישראל סלם

 
העיקרון החמישי הוא ההרסני מכולם: מערכת משפט קנויה, משוחדת, עיוורת ואידיאולוגית, שפוסקת על פי דיני תורה שכבר לפני 2,000 שנה, בצד עשרת הדיברות, היו בה לא מעט פסיקות ירחם השם. 
 
העיקרון השישי של הישראלי המושחת והנבל: פטריוטיזם תוקפני תוך זיהוי וסימון בוגדים, מרבין עד הקרן החדשה. 
 
העיקרון השביעי הוא שחיתות לשם שמיים. מעולם לא כיסתה כיפה קטנה כל כך מעשי שחיתות גדולים כל כך. מילא מפלגות הקואליציה החרדיות לוקחות את המעשר שלהן ויושבות בשקט. מעשי הגויים, כולל חילונים יהודים, לא מעניינים אלא בהקשר של המלחמה על התקציב. הנכון הוא שגם ש"ס ודגל התורה רוצות מדינת הלכה, כמו הבית היהודי, אבל הן סומכות על אלוהים ולא מטרידות את הדמוקרטיה, אלא אם כן היא מבקשת לגייס את ילדיהן. עסקניהן ייאבקו על השבת ועל חוק הגיוס בידיעה גמורה שהמאבקים האלה לא יפגעו בנתח שלהן, ואפילו יועילו במפעלי השנור בחו"ל. 
 
לעומתן, בבית היהודי יודעים שאלוהים שלהם זקוק לעזרה והם הולכים על כל הקופה ועכשיו. שנתיים מתנהלות חקירות נגד רה"מ נתניהו, החשדות לשוחד כתובים זה זמן מה על הקיר של מעשיהו, והבית היהודי שותקת למעט הבעת תמיכה: "אנחנו נשב עם נתניהו בממשלה גם לאחר הגשת כתב אישום נגדו", הצהיר בנט. 
 
נתניהו ראוי לגינוי של בנט רק כאשר הוא נטפל לאשתו. כחלק מן המאבק בנאבקים נגד שחיתות התייצב בנט לצד גלעד ארדן ונגד השופט אליעזר גולדברג בפרשת מינוי המפכ"ל. מצד שני, משגיחי הכשרות נוסח בנט ושות' מומחים לזהות את האיש שאיננו כשר וכשיר כדי לעשות בו את השימוש המתאים למטרותיהם, מאפי נוה עד צ'יקו אדרי. וכך יצא, שהציונות הדתית־לאומנית, על רבניה, עסקניה ועיתונאיה, מעניקה לנתניהו הכשר מדאורייתא בדיוק כמו שהאוונגליסטים, אחיהם לטירוף דתי, מגינים על טראמפ. נתניהו וטראמפ, מושחתים ככל שיהיו, הם הכלים שלהם בדרך להשלטת דעותיהם על המדינה כולה. בדיוק כמו שבנט עצמו ושותפתו איילת שקד הם הכלים בחלחול המסרים האמוניים במערכת החינוך ובמערכת המשפט. 

הרב חיים דרוקמן. היה צריך לעמוד לדין על שותפות לפשע והעלמת ראיות בפרשת מוטי אלון. צילום: יעקב כהן, פלאש 90

 
המשחק של רבני ועסקני יש"ע פשוט ויעיל: אנחנו אישית לא מושחתים, וזה נכון - אז אל תקשרו אותנו עם שחיתות. אבל זה לא נכון: ההגנה על הליכוד ונתניהו היא שותפות לפשעי שחיתות. כשהשופטים "שלהם" במערכת המשפט מקילים עם אנשיהם - זו שחיתות. כשמנהיגם, חיים דרוקמן, מזכה את מוטי אלון אחרי סבב ההאשמות הראשון - במקום להסגירו לממשלה, זו שחיתות. דרוקמן עצמו היה צריך לעמוד לדין על שותפות לפשע והעלמת ראיות בכך שגרם למקרים נוספים בסיבוב השני של אלון. בכלל, הטיה דתית באמצעות מערכת המשפט היא שחיתות; שכתוב ההיסטוריה באמצעות מערכת החינוך הוא שחיתות; וגם גזענות היא שחיתות. 
 
ורק למען הרקורד, הבית היהודי ודת ישראל לא המציאו את השחיתות. יצר לב האדם רע מנעוריו, השפעת הסביבה, אשמת החברה וכו'. בחשבון של מי מושחת יותר, אבסולוטית ויחסית, חילונים מנצחים בגדול. זו רק השותפות של הבית היהודי עם אלוקים שמעניקה לשחיתות הישראלית מטרייה עלק אמונית. 
 
# # #
 
הדבר המסוכן ביותר שקורה כיום הוא הרעלה שיטתית של הרקמה הדפוקה ביותר בחברה הישראלית. מנהיגי הימין הלאומני־דתי, נתניהו בראשם, יוצאים נגד המשטרה, נגד מערכת המשפט והחוק, נגד פקידים שאינם לרוחם, נגד עיתונאים שאינם לטעמם ומשסים בהם את תחתית העביט החברתי. מכון מחקר של קרן ברל כצנלסון העלה שהשנה היה זינוק של 144% באמירות שנאה נגד המשטרה. שמאז 2015 יש עלייה של 500% וכי הפילוח היה ש־58% מאמירות השנאה היו מצד ימין ו־2% מצד שמאל. ההרעלה הקבועה הזו גורמת לכך שהרקמה מתפשטת והולכת והיא רואה את מוסדות המדינה בכלל ונציגי שלטון החוק בפרט כאויב. 
 
הפתרון שמציעים נתניהו ושות': שליט אבסולוטי בגלימה דתית. שחיתות? וברמה הפרקטית של שבעת עקרונות השחיתות: ממני תראו וכן תעשו. תהיו מושחתים, ואז כמו ששורר ביאליק: השמש זרחה, השיטה פרחה, המושחת השחית, והמושחתים ניצחו. על ניצחון פירוס שמעתם?

[email protected]