במהלך סוף השבוע איתרו לוחמי צה"ל מנהרת טרור התקפית נוספת, רביעית במספר, שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל, כך התיר הבוקר (ראשון) לפרסום דובר צה"ל, שמסר גם כי תוואי המנהרה נמצא בשליטת צה"ל ואינו מהווה איום, וכי ההודעה בנושא נמסרה לראשי הרשויות הרלוונטיים.

בצבא הסבירו כי התוואי, כמו יתר התוואים, מולכד על-ידי צה"ל וכל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני מסכן את חייו. צה"ל פועל בשעות אלה לביצוע תהליך מחקר על תוואי המנהרה, במקביל להמשך מימוש הפעולות בתוואים השונים על פי תוכנית. 

עוד ציינו בצה"ל כי "האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת על ממשלת לבנון. מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל".
פעילות צה"ל בגבול לבנון. צילום: דובר צה"ל

כזכור, בארבעה בדצמבר החל צה"ל במבצע להשמדת מנהרות הטרור שחפר ארגון חיזבאללה מכפרים בדרום לבנון לשטח ישראל. במסגרת המבצע הושמדה מנהרה שחדרה לעומק של 40 בשטח ישראל ונחפרה ממפעל בטון, שהוסב למתקן צבאי בכפר כילא סמוך לגבול.

צה"ל אף פרסם סרטון מתוך המנהרה, שבו נראים לוחמי חיזבאללה הולכים בה, עד שמגלים את המצלמה שהוכנסה למנהרה על ידי כוחות צה"ל, כהוכחה כי לא מדובר במנהרה נטושה, אלא פעילה ושמישה. 

ארבעה ימים לאחר מכן אותרה מנהרת טרור נוספת בגבול לבנון, ולפני חמישה ימים אותרה בצפון מנהרת הטרור השלישית שנחפרה על ידי חזבאללה, אשר חצתה משטח לבנון לשטח ישראל. כמו יתר התוואים, התוואי מולכד על-ידי צה"ל.