שלושה חודשים אחרי הטרגדיה הנוראה שפקדה את אבי נשר עם מותו של בנו, ארי נשר, בתאונת דרכים קטלנית, הבמאי זוכה לכבוד על פעילותו ארוכת השנים בקולנוע הישראלי. כמדי שנה מעניק משרד התרבות והספורט, בראשות השרה מירי רגב, את פרסי אמנות הקולנוע כאות הוקרה לאנשי קולנוע שונים על פועלם בתחומי הקולנוע השונים: בימוי, צילום, תסריט, עריכה, הפקה. השנה, לראשונה, יוענק גם פרס, "מפעל חיים", אותו יקבלו אבי נשר ודודו שליטא.



בנוסף, יחולקו גם פרסים בקטגוריות נוספות. "פרס על עידוד יצירה: עידוד מצוינות בתחומי אמנות הקולנוע השונים וביטוי הערכה והוקרה להישגיו של היוצר ולתרומתו בתחום בו הוא עוסק. הפרס יינתן על סמך מכלול עבודה קיים העונה למאפיינים בתחום אמנות הקולנוע מתוך כוונה לעודד ולגלות סטנדרטים גבוהים בתחום". כמו כן יוענק "פרס ליוצרים בראשית דרכם".


איריס, אבי נשר, ותום נשר. צלם : רפי דלויה
איריס, אבי נשר, ותום נשר. צלם : רפי דלויה


ועדת השיפוט של פרסי אמנות הקולנוע החליטה להעניק את הפרס ל-12 זוכים. הפרס בשווי כולל של כ-500,000 ש"ח יתחלק כך: הזוכים בקטגוריות מפעל חיים ועידוד יצירה יזכו בסך 49,560 ש"ח כל אחד, והזוכים בקטגוריית יוצרים בראשית דרכם יזכו ב-25,000 ש"ח כל אחד.

בוועדת השיפוט של הפרס ישבו השנה: פרופ' סמי שלום שטרית, ד"ר נועה רגב, נורית קידר, אלברט גבאי ויהודה סתיו. בנימוקיהם למתן הפרס כתבו השופטים על אבי נשר שיצר בין השאר את הסרטים "הלהקה", "דיזנגוף 99", "סוף העולם שמאלה" ו"פעם הייתי": "במאי ממובילי הקולנוע הישראלי מעל לארבעה עשורים. מסרטים קלאסיים ועד לשוברי הקופות הגדולים של העשור האחרון". על דודו שליטא כתבו השופטים: "על התרומה הענפה במשך עשרות שנים במינוף אמנות האנימציה בישראל. על יצירתו המקיפה והאינטליגנטית ועל ההשפעה המכרעת שיש לו על עיצוב דורות רבים של אנימטורים בישראל".



בפרס עידוד היצירה, זכו שלומי אלקבץ, יאיר לב, טליה לביא, אבתיסאם מראענה מנוחין, תומר הימן ונטעלי בראון. בפרס ליוצרים בראשית דרכם זכו יאיר אגמון, תמר ברוך, קובי מזרחי ובועז פרנקל.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב כתבה: "אני מברכת את שנים עשר הזוכות והזוכים בפרסי אמנות הקולנוע. ברשימת הזוכות והזוכים מצויים נשרי הקולנוע שלנו, שמשק כנפיהם הרב גוני מעורר השראה בתחומי היצירה הקולנועית בישראל. יישר כוח לזוכות ולזוכים!".