תושבי בית אל, בו התבצע הפיגוע בשבוע שעבר וחייל אחד נפצע קשה, האשימו את בג"צ בכך שפרצה שהורה להותיר בחומה המפרידה בין הכפר הפלסטיני הסמוך היא שאפשרה למחבל לחדור ולבצע פיגוע. מנהל מחלקת הביטחון ביישוב, יהודה דנה, הביע את עמדתו בנושא בתכניתם של ינון מגל וענת דוידוב ב-103FM, ואמר: "כשאני מסתכל על הפיגועים האחרונים אני מבחין שהמענה בירי של הלוחמים התארך מאז מקרה אלאור אזריה".

דנה סיפר כי בית המשפט מחייב להשאיר פתחי כניסה במקומות שהצבא סוגר, וכן אמר כי "אינני יודע מי נתן את ההוראה, אך בג"צ דורש להשאיר פתחי כניסה למקומות שכוחות הביטחון נאלצו לסגור משיקולים ביטחוניים. כעת כל היישוב מגודר חוץ מהמקומות שאפשר להיכנס אליהם".
ובכל זאת, כפי שטען דנה, יש באזור גם שטחים מתים, "במקום יש גם עמדה של צה"ל, אך כשאני מסתכל על הפיגועים האחרונים אני מבחין שהמענה בירי של הלוחמים התארך מאז המקרה של אלאור אזריה. למערכת הלוחמים יש רתיעה מהירי המיידי, לעיתים אפילו לאחר 15 שניות".

הפיגוע בבית אל. צילום: הדר לוז\TPS


לאחרי דבריו של דנה, עלה לשיחה מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר, יריב אופנהיימר, ותקף את דבריו של דנה: "כמה פייק ניוז בראיון אחד", אמר. "כל הדברים שאמרת על פריצות בגדר הם שטויות. אכן יש דרישה עקרונית של בית המשפט שקובעת שגם אם מעוניינת לקחת שטח מסוים צריך להציב שער ליציאה. אך אם לא היה שער במקום אז זו בעיה מבצעית נקודתית, ולא בעיה פוליטית".
עוד הוסיף אופנהיימר כי "הניסיון לזרוק את זה על בית המשפט הוא גועל נפש. לומר שחיילים לא יורים בגלל מקרה אלאור אזריה? כל מי שהבין את מה שהכתבים הצבאיים אמרו ביחס לפיגוע האחרון יודע שלאף אחד מהחיילים בשטח לא היה זמן להבין שחייו נגמרים". 
בהמשך הגיב אופנהיימר גם לדבריו של חיים גליק, שאמר כי צריך לפגוע בתנאי האסירים הביטחוניים. "במקרה הטוב זו אשליה, ובמקרה הרע זה סתם רצון נקמני חסר ביסוס. האסירים הביטחוניים הם האומללים ביותר בכלא הישראלי. להם אין צבא, כשאנחנו חיינו תחת כיבוש התקוממנו גם כן. זאת המציאות וצריך להתמודד איתה".