כיסאות מתחלפים: עם ההכרזה על האישור הסופי למיזוג "ערוץ עשר" ו"רשת 13" היה ברור כי אנשים רבים יחליפו תפקידים או יפרשו מהערוץ המאוחד. בסוף השבוע נודע כי מגישת "שיחת היום", לוסי אהריש תפסיק להגיש את תוכניתה, ומוקדם יותר החודש הודיע אבי צבי, מנכ"ל "רשת", על פרישתו. כעת מגיע תורו של סמנכ"ל התוכן של הערוץ להודיע על עזיבה.



עמי גלאם, סמנכ"ל התוכן של "רשת 13" ביקש לסיים את החוזה ארוך הטווח עליו הוא חתום ב"רשת 13". גלאם, המכהן בתפקיד במהלך תשעת החודשים האחרונים, יסיים את תפקידו בסוף השנה הנוכחית - עם ביצוע המיזוג בין רשת 13 לערוץ עשר בפועל.



גלאם נכנס לתפקידו לפני תשעה חודשים, ישירות לעונה הראשונה של "האח הגדול" ברשת 13. במהלך החודשים האחרונים עסקה מחלקת התוכן של רשת 13 בהובלת גלאם, בפיתוח ובהפקת תכניות רבות אשר חלקן יגיעו למסך רק בהמשך השנה, אחרי המיזוג בין הערוצים.



ישראל אוגלבו, "האח הגדול". צלם : מיכה לובטון
ישראל אוגלבו, "האח הגדול". צלם : מיכה לובטון



בין התכניות עליהן היה אחראי גלאם: ''גוט טאלנט'', "קשר השתיקה", "שנות ה-80" המשודרות בימים אלה, וכן "הישרדות VIP", "דה וויס", ושתי עונות של "המירוץ למיליון" שמצטלמות כעת ברחבי העולם. גלאם נעתר לבקשת המנכ''ל הנכנס של הערוץ הממוזג, יוסי ורשבסקי להוביל מטעם "רשת 13" את פרויקט "האח הגדול VIP" הצפוי לעלות לאוויר בקרוב.



עמי גלאם מסר היום: "ביקשתי ממנכ"ל רשת 13, אבי צבי, לסיים את החוזה שאני חתום עליו וזאת בכדי לאפשר למנכ"ל הערוץ הממוזג, לאייש את מחלקת התוכן באנשי אמונו ולנהל את הערוץ הממוזג על פי טעמם וראות עיניהם. אני מודה לאבי צבי על האמון שנתן בי ועל שהפקיד בידיי את ניהול התוכן של 'רשת 13'. אני מאחל הצלחה גדולה ליוסי ורשבסקי ולערוץ הממוזג, הצלחתו קריטית עבור כלל התעשייה הקטנה והפגיעה שלנו".



אבי צבי, מנכ"ל רשת מסר כי, "איוש תפקיד סמנכ"ל תוכן בחברת טלוויזיה הוא אולי המאתגר ביותר שיש. מעבר לכישרון הטבעי והמקצועיות הבלתי מתפשרת ביצירת תוכן, עמי הביא איתו מיומנויות ניהוליות איכותיות. הסט הערכי של עמי, חפף את הסט הערכי של התחנה והבטיח, בתקופתו הקצרה יחסית, כי המסך של 'רשת 13' ימשיך להיות הטלוויזיה הערכית בישראל".



אבי צבי. צלם : אודי פורטל
אבי צבי. צלם : אודי פורטל



עמי גלאם, מאנשי הטלוויזיה הבכירים והמוערכים בישראל, הצטרף להנהלה הבכירה של "רשת 13" לפני תשעה חודשים, כשמאחוריו עבר טלוויזיוני עשיר.


טרם מינויו לסמנכ"ל התוכן של רשת 13 החזיק גלאם יחד עם אשתו, אילה גלאם ב"סטודיו גלאם" - חברת תוכן והפקה בינלאומית אותה הקימו בשנת 2012 וכיום מנוהלת על ידי אילן. "סטודיו גלאם" אחראית על פיתוח ומכירת פורמטים רבים בארץ ובעולם ובהם The Extra Mile (עד סוף העולם) , "טיול אחרי צבא", "ההחלטה", הפייטן" "סיפור שמתחיל בפוסט" ופורמטים רבים נוספים. תחת ניהולו של גלאם נפתחה שלוחה אמריקאית ל"סטודיו גלאם" בניו יורק שחתמה על הסכם פיתוח עם Red Arrow - אחת מחברות התוכן הגדולות בעולם.