המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד קצין משטרה בן 42 בדרגת רפ"ק, בגין מעשה מגונה שביצע בקצינת משטרה, בעת שהיו בנסיעה ברכב משטרתי. בעקבות החקירה נגדו הקצין הוצא לחופשה כפויה.


על פי כתב האישום הקצין, חניך בקורס פיקוד ומטה של משטרת ישראל, ביצע את המעשה לפני כשלושה שבועות כאשר נסע עם המתלוננת ברכב משטרתי בתום ערב יחידה שנערך לחניכי הקורס. ברכב היו אותה עת שני קציני משטרה נוספים, עמיתיו לקורס.
כפי שפורסם במעריב בחודש שעבר, על פי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, ב־2016 התקבלו 48 תלונות בגין הטרדה מינית, מתוכם התקבלה החלטה על העמדה לדין משמעתי או פלילי ב־14 תיקים. ב־2017 התקבלו 41 תלונות והתקבלה החלטה בתשעה תיקים, ועד ספטמבר 2018 התקבלו 41 תלונות, והתקבלה החלטה על העמדה לדין משמעתי בשני תיקים ולדין פלילי בתיק אחד. 

ממשטרת ישראל נמסר: "מייד עם היוודע דבר המקרה עודכנה יועצת המפכ"ל לענייני נשים והועבר דיווח מיידי למחלקה לחקירות שוטרים. בהמשך, לאור חומרת החשדות, הודח הקצין מהקורס ומייד עם קבלת הודעת מח"ש בדבר ההחלטה להגיש כתב אישום, הוחלט על ידי ר' אגף משאבי אנוש על הוצאתו לחופשה כפויה.

"המעשים שבהם מואשם הקצין, כפי שהם עולים מכתב האישום שהוגש היום על ידי מח"ש הינם חמורים ואינם עולים בקנה אחד עם המצופה משוטר, לא כל שכן מקצין הנמצא בקורס המכשיר לקצונה בכירה בארגון. עם קבלת מלוא חומר החקירה ממח"ש תיערך בחינה נוספת בעניינו".