תעשיית האדטק (advertising technologies) היא תעשיית פרסום דיגיטלי דינמית וסבוכה ומכילה תתי-תעשיות ומגוון חברות הפעילות בה; חברות טכנולוגיה וחברות שירותים, שבסופו של דבר ובגדול, מחברות בין מפרסם לפאבלישר, כשמשתמש הקצה הוא/היא, כמובן, היוזר. אנחנו כצרכני תוכן, נהנים (רוב הזמן, וברוב האתרים) מתוכן חינמי לחלוטין, ובמודע או שלא, בתמורה לפרסומות. בתמורה לכל האקו-סיסטם הזה שנקרא אדטק.
אבל המשתמשים, למרות התוכן החינמי, סובלים לעתים מפרסומות מציקות, מוגזמות, לא מטורגטות נכון ולא מוגבלות, ופה אפשר להאשים את האדטק שעובד לא נכון ואף מסכן את עצמו.
כותרות המכריזות על מותה של תעשיית האדטק אינן חדשות לנו; מומחים גדולים אוהבים להספיד ולייצר דרמות סביב תעשיות גוססות לכאורה, לספר על חברות שקרסו, על כאלו שהיו הבטחות-על ולא סיפקו את הסחורה, ועוד.

מאמרים בודדים אף טוענים שגוגל ופייסבוק מאטות ועוצרות פיתוחי אדטק, מה שכמובן לא נכון ולא תואם את המציאות. ההזדמנויות באדטק כה גדולות ומגוונות, עם הרבה חברות ופתרונות, יצירה ויצירתיות, מוטיבציה ודיוק. זהו האדטק המשודרג והנקי, עם פחות הונאות, בלגן ולכלוך.
אז מה הסיבות לכך שהאדטק היה, וימשיך להיות, אחד ממרחבי הטכנולוגיה המרגשים ביותר בשנים האלו?

- הביקוש וההכרה בטכנולוגיה ודאטה מצד אנשי שיווק הולך וגדל, והניקיון מורגש.

- החדשנות באדטק בשיאה; חברות רבות באות לתת מענה לפתרון ושירות ספציפי או 360.

- מוצרים ופתרונות טכנולוגים מתפתחים במגוון תחומים כאשר מותגים מחפשים ודורשים ספקים שיכולים לעזור להם להבין ולגשת לדאטה, לנצל אותה. בחוכמה, ולהגיש פרסומות ליוזרים בהתאמה וברלוונטיות מקסימלית, כמו גם וידאו ונייטיב וחווית משתמש טובה וטבעית.

- היכולות של חברות האדטק רק הולכות ומתפתחות, כמו גם כוח האדם הבועט והמוכשר.
הביקוש לטכנולוגיה ודאטה

השיווק כל הזמן עובר טרנספורמציה דיגיטלית, מממוקד-מוצר לממוקד-משתמש, לקוח. הלקוח תמיד במרכז (ולא תמיד צודק), ועד שהלקוחות כבשו את הרשת מותגים רבים לא התייחסו לכך ברצינות. כיום מותגים ואנשי שיווק מבינים כנראה שאינם יכולים להסתמך בהכרח על שיטות שיווק מסורתיות כדי להגיע ללקוחות פוטנציאלים וללמוד את הערך שלהם, אלא באמצעות ערוצים דיגיטלים וטכנולוגים, מערכות ופלטפורמות שיכולות לספק דאטה ומודלים בסגנון life time value.
 
כדי להשיג ולספק את התוצאות הטובות ביותר ל-CMOים אין ברירה אלא לפנות לטכנולוגיה. סקר שנערך לאחרונה בניו יורק בקרב חברות אדטק, הראה כי מנהלי שיווק צפוים להגדיל את הוצאות הטכנולוגיה שלהם פי 10 בעשור הקרוב, הזדמנות אדירה לספקים.
חדשנות באדטק
עד לאחרונה, הפרסום עבד לפי נוסחה אחת: לייצר מסר חכם, להפיץ אותו בכל מקום, לקוות שלקוחות פוטנציאלים נחשפו ואהבו, ולהמשיך בריפיט. קלאסי. ואז הגיעו הרשתות החברתיות, והכל השתנה. במקום לקבל הודעות ומסרים בצורה פסיבית, אנשים דורשים תוכן בצורה אקטיבית, ובסקייל. המדיה החברתית, שלא כמו כל ערוץ אחר שהכרנו, מזינה חדשנות אדטק מדהימה, בעיקר ממקום בו משווקים מנסים להבין איך לייצר תקשורת ישירה, 1:1, עם מיליוני לקוחות פוטנציאלים, ואין איך אלא עם טכנולוגיה. 
ההזדמנויות דווקא מתרחבות
בהתחשב בכך שהעתיד (וכבר חלקית בהווה) הוא דאטה, השירותים הנדרשים בתעשיית האדטק משתנים ומתרחבים באופן דרמטי. כתוצאה מכך, יש יותר מקום לחברות לקום ולהתפתח. כדי לספק אסטרטגיה נרחבת על מנת להגיע ללקוחות ולהבין אותם, מנהלי שיווק מבינים שהם חייבים להרחיב את יכולות האדטק שלהם
הנוף המשגשג, השינוים והאדפטציות
אז נכון, לא אתייפייף ולא אתעלם, כן קרו מהפכים ושינויים בענף בשנים האחרונות; חברות קמו ונסגרו, תחומים ונישות צצו, ואפילו יצא לנו, הישראלים-יהודים, שם רע כמנצלי הזדמנויות לטובת פרוד. חברות עשו מכה ועם הזמן סגרו פעילות, תתי-ענפים בענף נעלמו כמו למשל הטולברים בזמנו, וארביטרז׳ים אינסופיים בדיספליי ווידאו, שהעיקו על האתרים, היוזרים, והמפרסמים שעלו בדומיינים לא תקינים.
אך זה טבעו של שוק חי ונושם, תעשייה דינמית שלא נחה לרגע, מתנקה, ורחוקה מלמות.