הרשות הפלסטינית והאו"ם פתחו בקמפיין לגיוס כסף לסיוע הומניטארי בעקבות הקיצוץ האמריקאי בכספי הסיוע. הקמפיין מבקש תרומות של 350 מיליון דולר, כשהגופים אומרים כי הם זקוקים ליותר, אבל צריכים להיות מציאותיים לאור המימון הנמוך של המדינות. 

האו"ם מתכנן 203 פרויקטים הומניטאריים ב-2019, שיסייעו ל-1.4 מיליון פלסטינים באספקת אוכל, בריאות, מקלט, מים ותברואה. המתאם ההומניטארי של האו"ם בעזה, יו"ש ומזרח ירושלים, ג'יימי מקגולדריק, אומר כי הארגונים ההומניטאריים עומדים בפני אתגרים חסרי תקדים, כולל גיוס תרומות הנמוך אי פעם ודה לגיטימציה על פועלם. "למרות אנחנו זקוקים להרבה יותר סיוע, התוכנית שהצגנו עונה למה שנראה לנו ריאלי להשיג כרגע", אמר. 
כזכור, ארצות הברית קיצצה בחודשים האחרונים את כספי הסיוע הכלכלי וההומניטארי לפלסטינים. באוגוסט הודיעה מחלקת המדינה על קיצוץ של יותר מ-200 מיליון דולר לרשות הפלסטינית. מקור במחלקת המדינה אמר לסוכנות רויטרס כי "ארצות הברית בחנה את הסיוע לרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון ורצועת עזה כדי להבטיח שהכספים מושקעים בהתאם לאינטרס האמריקאי", והוסיף כי כתוצאה מאותה הבחינה והנחייתו של טראמפ "אמריקה תעביר יותר מ-200 מיליון דולר שהיו אמורים להגיע לתוכניות ביו"ש ועזה לפרוייקטים בעלי עדיפות גבוהה במקום אחר".

זמן קצר לאחר מכן הודיעה וושינגטון על ביטול הסיוע לאונר"א, סוכנות האו"ם שמטפלת בפליטים הפלסטינים. בנוסף לקיצוצים אלה, הממשל האמריקאי העביר בשנה האחרונה את חוק טיילור פורס, שמקזז מדמי הרשות הפלסטינית כספים שהיא מעבירה למשפחות טרוריסטים, וכמו כן היא קיצצה בתקציב הסיוע לארגון הסיוע לפליטים פלסטינים אונר"א. ההודעה על קיצוץ הסיוע מגיעה רק חודש לפני התאריך המשוער בו אמור הצוות האמריקאי למזרח התיכון, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, ונציגי הממשל ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט להציג את התוכנית האמריקאית, אך נראה כי הדם הרע בין המוקטעה לבית הלבן, וההתגייסות הערבית לטובת הפלסטינים, מבטיחים שהתוכנית תישאר על הנייר בלבד.