מצבו של נווה רותם, החייל שנפצע קשה בפיגוע בבית אל ביום שישי, משתפר, כך אמר הבוקר (שני) אביו, רפי, בראיון לגלי צה"ל. "הוא בהכרה מלאה, קם מהמיטה, מדבר ומתבטא בהומור אופייני", סיפר האב והוסיף כי בנו שב וחוזר על מסר אחד: "אני חי, אנחנו חזקים וננצח".
לדברי האב, נווה סיפר מה אירע בתקרית: "המחבל הגיע מכיוון היישוב ותקף אותו מאחור, נצמד אליו וריסס אותו בגז. בגלל שהוא נצמד אליו לנווה לא התאפשר לירות בו. התפתח מאבק ותוך כדי הם התגלגלו על הרצפה והוא נאבק בו בידיו. ניסה להכניס לו אצבעות לעיניים". נווה סיפר שמה שנתן לו את העוז להילחם במחבל הייתה התינוקת שלו, בת החמישה חודשים: "הוא ראה אותה בעיני רוחו ואמר 'אני לא יכול להשאיר אותה לבד'". 

האב סירב להתייחס לביקורת על העמדה המבודדת והצבת בנו לבדו בה: "כרגע אנחנו מתרכזים בהחלמתו של נווה ולא מתעסקים בביקורת. אנחנו מקבלים דיווחים על מה שקרה. מעריך שנגיע למקום ונבין מה קרה". עוד אמר רותם כי הוא מבין שהפרצה בחומה שאפשרה את חדירת המחבל תוקנה, כמו גם העובדה שבעמדה הוצב חייל בודד. "לנווה זה כבר מאוחר מדי", הוסיף. 



המחבל הסגיר את עצמו


המחבל שחדר ליישוב בית אל, דקר את החייל ופצע אותו באורח קשה ביום שישי האחרון הסגיר את עצמו לידי כוחות הביטחון, כך הותר לפרסום ביום שבת. בהודעת השב"כ נמסר כי "בעקבות הפעילות המבצעית, הרציפה והממוקדת של צה"ל ושב"כ במהלך סוף השבוע, החשוד בפיגוע שבוצע אתמול (ו') בעמדה צבאית סמוך לבית אל, הסגיר עצמו לכוחות הביטחון". החשוד הועבר לחקירת שב"כ.
כזכור, המחבל שהסגיר עצמו חדר בשעות הבוקר של אתמול ליישוב בית אל דרך פתח בגדר היישוב שנועד לאפשר לפלסטיני להגיע לאדמתו שנמצאת בתוך שטח המגודר, שם התנפל על החייל דקר אותו וזרק עליו אבן.