שוב שיבושים בתנועת הרכבות בקו המהיר בין תחנת נבון בירושלים לנמל התעופה בן גוריון. הבוקר (שני) הופסקה תנועת הרכבות למשך כשעתיים בשל תקלה באחד הקטרים. רק לאחר זמן ממושך, כאשר נוסעים רבים שהיו אמורים לצאת לגוש דן נתקעו ונאלצו לחפש דרכים חלופיות להגעה, התנועה חודשה, וגם זה רק בתדירות שחל רכבת אחת לשעה לכל כיוון.



שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר הבוקר בגלי צה"ל כי הקו יצא לדרך בגלל חשיבותו וייסעו בו מיליונים. הנהלת הרכבת צריכה לוודא שזה ייעשה בצורה הטובה ביותר. "אני מקווה שאין סיבות אחרות לתקלות, כמו ויכוחים עם ועדים. הנחיתי לבדוק את זה, בזמנו טיפלתי בתועות כאלה ביד קשה". 



בוועד עובדי רכבת ישראל דחו את הטענות על הטלת האחריות על העובדים: "לעובדים אין דבר וחצי דבר עם התקלות בקו החדש. גם שר התחבורה ישראל כ"ץ וגם הנהלת הרכבת יודעים זאת היטב. ההפך הוא הנכון, העובדים נותנים את הנשמה כדי לחפות על החלטות פזיזות ותקלות גם של חברות אחרות. להפיל על העובדים את כל זה, זה הכי נמוך שיש. אנחנו דווקא כן ממליצים לסיים בדיקה מקיפה של ריבוי התקלות ועל איך קורה שציוד חדש שקונים נתקע כל הזמן ונשחק במהירות, כמו שחיקת גלגלים בקטר שבקושי נסע". 



יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס לאמירתו האומללה של שר התחבורה ישראל כ"ץ באשר לתקלות בקו הרכבת המהירה מירושלים לנמל התעופה בן גוריון, ואמר כי: "אני מצר על כך שבמקום לקבל אחריות על הפאשלות והתקלות המרובות בנתיב הנסיעה החדש של הרכבת מירושלים לנמל התעופה, בוחר השר כ"ץ להטיל דופי בוועד העובדים של הרכבת ובעובדיה המסורים. בשעה זו יש לשבח את האחריות הרבה ואת העבודה המקצועית של העובדים, שנדחקו על ידי כ"ץ לפתוח את ציר הנסיעה החדש בנמהרות ובפזיזות - על אף שהרכבת עדיין לא הייתה מוכנה במלואה לתחילת הנסיעות בקו".