מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון צפוי להודיע בקרוב על התפטרותו, כשנתיים לאחר מינויו לתפקיד. התפטרותו הצפויה של איילון באה על רקע הכישלון והתקלות בקו הרכבת המהיר בין ירושלים לנתב"ג כאשר כמעט אין שבוע בו לא נרשמות תקלות ושיבושים, ואי השלמת עבודות החשמול בקו עד לתחנת ההגנה בתל אביב. בנוסף, מאז הפעלת הקו המהיר גברו התקלות וצפיפות הנוסעים בקווים אחרים של הרכבת בשל מחסור בקרונות וקטרים.
גורם במשרד התחבורה מסר היום (שני) למעריב כי יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, אלוף במיל' דן הראל, זימן את איילון לשיחה ובה הובהר לו שאם הוא לא יתפטר הדירקטוריון יחליט על הפסקת עבודתו. ברכבת ישראל אישרו את הידיעה. "אתמול שוחח יו'ר דירקטוריון רכבת ישראל עם המנכ"ל בדבר סיום תפקידו.
דירקטוריון רכבת ישראל יתכנס הערב כדי לדון בנושא".
 

איילון תקף הבוקר בראיון לגל"צ את משרד האוצר שמונע לטענתו את השיפור החיוני לרכבת: "חסרים לנו 150 קרונות. משרד האוצר לא נותן לי להזמין עוד". מנכ"ל רכבת ישראל גיבה את עובדיו שלפי חשדו של שר התחבורה כ"ץ, אחראים אולי לתקלות החוזרות בקו המהיר לירושלים. "ייתכן שזה הם, העובדים שלנו עובדים קשה וסימנו אותם". 
כזכור, אמש ארעו שיבושים קשים בקו החוף של הרכבת כאשר נוסעים בתחנת חדרה מנעו יציאת רכבת לחיפה, זאת לאחר שרכבת פרברית סיימה את נסיעתה בחדרה ולא המשיכה צפונה. הדבר גרם לשיבושים קשים כאשר למעלה מחצי שעה רכבת לא יכלה לצאת, ורכבות אחרות לא יכלו להיכנס לתחנה ונוצר בה אפקט דומינו. 

לאחרונה היו גם תלונות על צפיפות קשה בחלק מהרכבות, בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצהריים, ולעתים נוסעים אף נאלצו לעמוד בחדרי השירותים.
הבוקר ארעו עוד שיבושים בקו המהיר מירושלים לנתב"ג בשל תקלה בקטר, ובמשך שעתיים התנועה הופסקה. שר התחבורה ישראל כ"ץ ובכירים במשרדו הטילו את האחריות על עובדי הרכבת ובתגובה ועד העובדים דחה את הטענות והטיל את האחריות על התנהלות הנהלת הרכבת. 

"הכי נמוך שיש"

בוועד עובדי רכבת ישראל דחו את הטענות על הטלת האחריות על העובדים לשיבושים בתנועת הרכבות בקו המהיר בין תחנת נבון בירושלים לנמל התעופה בן גוריון: "לעובדים אין דבר וחצי דבר עם התקלות בקו החדש. גם שר התחבורה ישראל כ"ץ וגם הנהלת הרכבת יודעים זאת היטב. ההפך הוא הנכון, העובדים נותנים את הנשמה כדי לחפות על החלטות פיזיות ותקלות גם של חברות אחרות. להפיל על העובדים את כל זה, זה הכי נמוך שיש. אנחנו דווקא כן ממליצים לסיים בדיקה מקיפה של ריבוי התקלות ועל איך קורה שציוד חדש שקונים נתקע כל הזמן ונשחק במהירות, כמו שחיקת גלגלים בקטר שבקושי נסע".
 
איילון כיהן במשך עשרות שנים בתפקידים בכירים במשטרת ישראל ובין היתר הוא היה מפקד מחוז תל אביב. עם תום שירותו במשטרה התמנה איילון לנציב כבאות והצלה והיה מהמובילים לבניית המערך החדש של הכבאות לאחר אסון השריפה בכרמל. עם תום תפקידו בכבאות והצלה התמנה איילון למנכ"ל רכבת ישראל ונכנס לתפקיד בינואר 2016. 

בתקופת כהונתו הקצרה ברכבת בוצעו השקעות גבוהות בתשתיות כאשר הושלמה הכשרת הקו המהיר מירושלים, בוצעו עבודות חשמול ונפתחו תחנות חגשות בצפון ובדרום, ולא מכבר גם בשרון. גורם במשרד התחבורה העריך כי לאחר התפטרות איילון יחל הליך איתור מועמד למנכ"ל הבא של הרכבת, שייכנס לתפקיד בתקופה מאוד מאתגרת.