שר האוצר משה כחלון התייחס היום (שני) בישיבת הסיעה למחאת האפודים הצהובים ואמר כי "אני שמח שהתעורר השיח על יוקר המחייה, סוף סוף מדברים על זה במדינה. זה חזון אחרית הימים". כחלון פנה למפגינים ואמר להם כי "אפשר לפשוט את האפודים, הנושא מטופל. כבר טיפלנו במונופול הסלולר. לכן אני לא צריך אתכם כדי שתלמדו אותי מה היא מצוקה ולמה מחיר הלחם חשוב ולמה מחיר החשמל חשוב. מי שנאבק בהם יום יום שעה שעה זה אני וסיעת כולנו".



"בשלוש וחצי השנים האחרונות המחירים ירדו. סבסדנו צהרונים. נתנו חיסכון לכל ילד. העלנו את שכר המינימום. תרגעו אנחנו מטפלים בזה. לא מקובל עלינו. יש לנו תכנית מוסדרת ואנחנו נציג אותה. נמשיך לעבוד למען אזרחי מדינת ישראל". 



באשר לעליית מחירי החשמל, שעל פי הנטען הובילו לעליית המחירים הכללית במשק, אמר כחלון כי "אין לי שום כוונה להעביר כסף מכיס לכיס. מי שקובע את מחירי החשמל זה יו"ר רשות החשמל. תפקידנו להביא נתונים חדשים בפניו ולשכנע אותו".
 

במטה מחאת האפודים הצהובים הגיבו על דברו של כחלון בביטול. לטענת הפעילים, "היינו שמחים להוריד את האפודים, אבל אנחנו חוששים שרגע אחרי ייזכר כחלון שיש לו חבר טייקון לדאוג לו. עד שלא ינצל משה כחלון את כוחו ויעביר בהחלטת ממשלה חוק שיעצור את העושק הכלכלי שיכביד על כל משפחה בישראל במאות שקלים בחודש, לא ננוח. לא ישתיקו אותנו, ולא יזרקו לעברנו אמירות חצי מלגלגלות וריקות מתוכן. כבר שמענו מכחלון מספיק דיבורים חברתיים, עכשיו הגיע הזמן למעשים".

בתוך כך, המחאה צוברת תאוצה לקראת ההפגנה המתוכננת במוצאי שבת בתל אביב. מנכ"ל ארגון לתת, ערן וינטרוב, הודיע על הצטרפות ארגונו למחאה ואמר כי "רק בימים האחרונים פרסמנו את דו"ח העוני האלטרנטיבי. אי אפשר להשלים עם מציאות בה מיליון ילדים, וחצי מיליון משפחות חיות בעוני ובמצוקה. אנחנו, יחד עם ארגוני הסיוע בחברה האזרחית פוגשים יום יום את האנשים המוחלשים ביותר בחברה הישראלית, מי שיסבלו קודם כל מעליית המחירים הצפויה. הממשלה פשוט לא יכולה לאפשר לזה לקרות. אנחנו קוראים לממשלה - אל תפקירו את העניים. אנו דורשים תכנית לאומית לצמצום העוני והפערים החברתיים. במוצאי שבת הקרובה גם אנחנו נעמוד מול קריית הממשלה עם אפוד זוהר ונאבק על הורדת יוקר המחייה בישראל". 

נוסף אליו, יצטרפו גם מובילי מאבק החקלאים והתאחדות הסטודנטים הארצית. לקראת הדיון שיתקיים מחר בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא "העלאת תעריפי החשמל וההתייקרויות הצפויות של מוצרים רבים במשק", ארגון הסביבה "גרינפיס ישראל" האשים את רשות החשמל במשבר וטענו כי "כשליש מעליית מחיר החשמל נובעת בכלל מהתייקרות מס הבלו – אולם הוא אינו פועל כמס סביבתי. המס הזה איננו מצמצם את השימוש בפחם, אלא מדיניות משרדי הגנת הסביבה והאנרגיה לתעדוף הגז הטבעי, המזהם מעט פחות ועדיין מזהם מאד. הוא גם איננו מממן את החלופה לפחם - האנרגיות המתחדשות, ולבסוף המס הזה מגולם בתוך חשבונות החשמל של האזרחים. יש לדאוג שכספי הבלו על הפחם ייועדו לתמרץ את חלופת האנרגיות המתחדשות". 

גם ארגון "אדם, טבע ודין" העביר חוות דעת המותחת ביקורת חריפה על החלטה רשות החשמל להעלות את תעריפי החשמל וטענו כי "העלייה הצפויה בתעריפי החשמל לא מוצדקת. יש לפעול מיידית להקמת מנגנוני 'הקרן לאזרחי ישראל' כדי שתוכל להתחיל בהקדם לנהל את הכנסות המדינה מרווחי הנפט והגז הטבעי. אילו היו כספים כבר היום בקרן ניתן היה לחסוך בעליית תעריפי החשמל".