ארגון יוניפי"ל אישר הערב (שלישי) כי מבדיקות שביצע עולה כי אותרו על ידי צה"ל ארבע מנהרות טרור של חזבאללה בצפון. בהודעה הארגון נמסר: "צוותים טכניים של יוניפ"יל ביצעו מספר בדיקות באתר מדרום לקו הכחול כדי לברר את העובדות. על בסיס הבדיקה העצמאית של הארגון, יוניפי"ל מאשר את קיומן של כל ארבע המנהרות הקרובות לקו הכחול בצפון ישראל".



פעילות צה"ל בגבול לבנון. צילום: דובר צה"ל

"יוניפ"יל עוקב באופן פעיל אחר ההתפתחויות הקשורות לגילוי מנהרות לאורך הקו הכחול על ידי צה"ל", נמסר בפתח הודעת הארגון. "צה"ל מסר כי עד כה התגלו ארבע מנהרות לאורך הקו הכחול. צוותים טכניים של יוניפ"יל ביצעו מספר בדיקות באתר מדרום לקו הכחול כדי לברר את העובדות. על בסיס הבדיקה העצמאית של הארגון, יוניפי"ל מאשר את קיומן של כל ארבע המנהרות הקרובות לקו הכחול בצפון ישראל".



עוד צוין כי "לאחר חקירות טכניות נוספות שנערכו באופן עצמאי בהתאם למנדט שלו, ארגון יוניפי"ל יכול בשלב זה לאשר כי שתי מנהרות חוצות את הקו הכחול. אלה מהווים הפרות של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701. זה עניין של מטריד ביותר והחקירות הטכניות של יוניפי"ל נמשכות".

"ארגון יוניפי"ל ביקש מהרשויות הלבנוניות להבטיח פעולות מעקב דחופות, בהתאם לאחריות ממשלת לבנון על פי החלטה 1701. המצב באזור הפעולה של יוניפי"ל נותר רגוע. ההנהגה של יוניפי"ל עוסקת באופן מלא עם הצדדים להבטיח יציבות לאורך הקו הכחול ולמנוע אי הבנות על מנת לשמור על שלווה באזור".