העיתונאי רותם שטרקמן העלה ברשת קטע מדברי ראש הממשלה מאוגוסט 2015, שבו הוא מודה לשר שטייניץ ולצוותו על ההסכם עם חברות הגז: “הסכם שיכניס לאזרחי ישראל מאות מיליארדי שקלים בשנים הבאות. מאות מיליארדי שקלים (!) הכסף הזה ישמש אותנו לבריאות, לחינוך, לרווחה וגם להורדת יוקר המחיה, משום שאספקת האנרגיה באופן משמעותי, באופן משמעותי (!) יותר זולה מאנרגיות אחרות. לכן זה יעזור לנו להוריד את יוקר המחיה. עולה פחות לייצר עם הגז והמחירים יהיו יותר נמוכים, דבר שהוא חשוב מאין כמוהו".


קראו והפיצו ושתפו, מזרזת פרשניתנו לענייני ביביבלוף. דבר חשוב מאין כמוהו. כמו שנתניהו שיקר בהבטחות כזב על תועלות מתווה הגז, שהכניס מיליארדים לכיסי תשובה ושותפיו ולקופות הממשלה, אך לא לאזרחיה (שמאוימים בהעלאות מחירי החשמל והמים, ובהתייקרויות הנובעות מכך); וכמו שהתגאה בפורומים בינלאומיים שישראל מדינה עוצמתית, יציבה וחזקה בביטחון, בכלכלה ובדמוקרטיה, כך הוא משקר אותנו עכשיו כשר הביטחוץ, הבריאות והקליטה, כשמצבנו בארבעת התחומים - שלא לדבר על החינוך, ביטחון הפנים, המשפטים ורוב התחומים שממשלו אחראי להם - דפוק למדי. ובעניין החשמל, חברת החשמל
נאלצת לשלם מחיר גבוה מאוד עבור הגז הישראלי ולחייב אותנו, האזרחים – אבל בעצמה מפוצה במיליארדי שקלים לפנסיה ולפיצויי פרישה.

והנתניהו, כראש הממשלה ושר הביטחוץ, מרמה אותנו 24/7 גם בנושאי הרצועה, הגדה והגבול הצפוני. אומנם מנע מלחמה מיותרת בדרום וזכה בשבחים, אך שילם בכניעה לחמאס לאורך כל הדרך והפך את ישראל ממרתיעה למורתעת. לחמאס עלה הראש לדם ושלוחיו מחציפים בגדר העוטף, מבלי להפר, כאילו, את הכמו־הסדר, המאפשר להם 15 מיליון דולר בחודש - אבל במקביל מוציאים בגדה פיגועי ירי מתוכננים, כשצה"ל, השב"כ והמשטרה דולקים 24/7 אחרי המרצחים. אבסורד. כמו שרי הליכוד המפגינים נגד המדיניות שאישרו. כמו בנט שרוצה להיות שר ביטחון, אבל הצביע בעד אישור הנתניהו לתפקיד; אבסורד בעד הנגד. 


בנט בהפגנה נגד הממשלה, "אבסורד". צילום: אסתי דזיובוב TPS


האלוף במילואים גדי שמני אמר ב"יומן שישי", שאם רוצים להחליש את חמאס, צריך לחזק את אבו מאזן והרשות – אבל את זה ראש הממשלה לא יעשה, כי אז ייאלץ לדון בנושאים שאינו מוכן לדבר עליהם, מפחד הבנט, השקד, הסמוטריק והמתנחלים. לאירועי המנהרות בצפון שר הביטחוץ קורא בחשיבות “מבצע", מאיים עלינו בקשיים ובהקרבה ומודיע בפרצוף ליאור־סושרדי שרב הנסתר על הגלוי - אבל בעצמו לא מפסיק לברבר בגלוי על הנסתר, כדי להשכיח מכולם את תיקיו הפליליים המתעבּים. הוא מתעלם מהמשברים הכלכליים, מההתייקרויות, מהמחאה המתעוררת שוב (“אתם משעממים אותי") וממתווה הגז, שהתהפך עלינו - ובעתיד עוד יחשוף תיק הגז 5000 את המוסתר הרב מהנגלה.

כי גם כאן שיקרו לנו הוא ושטייניצו, כמו שכנראה משקרים לנו על חלקו של הנתניהו בתיק הצוללות. כמו שכחלון, השר הכאילו חברתי המאכזב, שיקר על הורדת יוקר המחיה, הדיור וההגנה על בג"ץ. כמו שכל השרים וחברי הכנסת בקואליציה ממהרים לשקר כרבם, וכמו ששרי הבית היהודי משקרים נגדו וסוחטים אותו, בחוקים להסדרת מאחזים וגירוש פלסטינים, שלבטח יחסלו את הפיגועים. 

כי האמת, למען האמת, היא אופציה בלבד במציאות השלטונית הנוכחית. האמת האלטרנטיבית, הפייקית, היא השלטת המוחלטת – ואנחנו, כעדר פרות נחלבות, לוטשים עיניים חלולות אל רועינו, כל רועה עם הפייק אמת שלו, ומצפים לגאולה.