הכותר "JUST CAUSE 4", המשחק החדש מבית square enix, הרביעי בסדרת just cause, אומנם אינו מציג חדשנות רבה אולם מצליח לשמר את החלק הכי מהנה בסדרה: פיצוץ דברים בדרכים יצירתיות. במשחק החדש נמשך סיפורו של המורד ריקו רודריגז שנשלח הפעם להילחם בחבורת מתנקשים המכונה "היד השחורה" במדינת סוליק הבדיונית שבדרום אמריקה. הסיפור ישלח אתכם לקרבות עם הלוחמים האכזריים בחברה החדשה, ואתם תשחררו אזורים משליטת "היד השחורה". על הדרך גם תגייסו את המורדים המקומיים לעזור לכם במאבק.

מבחינה ויזואלית, אין ספק כי המשחק מהמם ביופיו, עשיר בפרטים ונותן תחושת אותנטיות של מדינה דרום אמריקאית, עד כדי כך שמתעורר בי החשק לקנות כרטיס ליעד המומצא. ביליתי חלק גדול מזמני במשחק בטיסה והתפעלתי מהיופי ומהירידה לפרטים שיוצרי המשחק הצליחו לספק לנו. כל יער, עיר ואפילו ים גורמים לשחקנים להרגיש שהם באמת שם, ולעתים באמת עדיף לעזוב הכל ולהתפעל מהיופי.

גם המשחקיות השתפרה והביאה נוסף ל־grapple hook המפורסם מהמשחקים הקודמים בסדרה עוד אלמנטים. כעת אפשר להעיף אויב וגם טנק עם בלון, ולסדר אותו לפי איך שאתם רוצים להשתמש בו, ולא כפי שמפתחי המשחק רוצים. זה חידוש משמעותי המאפשר יותר לשחקנים לשחק כפי שהם רוצים, אם כי לפעמים הבחירה ב־grapple hook שונים עלולה להיות מסורבלת מעט, ולקח לי זמן להבין כיצד לעבור בין המודים השונים.


הדבר שככל הנראה הכי מזוהה עם הסדרה הוא הפיצוצים וההרס הגדול שאפשר לעשות במשחק. בעזרת ה־grapple hook ניתן לחבר מכוניות למטעני נפץ, להרוס פסלים ומבנים ולהשתמש ברובים ובאקדחים כדי להגיע להרס מקסימלי. במובן הזה, "just "cause 4 עושה עבודה טובה. תמיד כיף לראות פיצוצים גדולים ואש מתפשטת. תמיד כיף להרוג אויבים רבים בדרכים יצירתיות. כאשר משתמשים ברובים ובאקדחים המשחק הופך למסורבל מעט וקשה לחסל אויבים בקלות. במובן הזה עדיף להשתמש באמצעים אחרים שאינם כוללים רובים.

נראה כי המפתחים השקיעו לא מעט בגרפיקה ובמשחקיות, אך לא התמקדו בסיפור הראשי. ריקו הוא דמות ראשית טובה ומעניינת, כמו במשחקים האחרים. אבל זה מסתיים בזה. כל שאר הדמויות, המשניות והראשיות כאחת, לא באמת מעניינות, ולא חשבתי עליהן בתום המשימות.

לסיכום, אם בא לכם לשחק משחק שאינו דורש מחשבה רבה וכולל בעיקר תרחישים של פיצוץ דברים, "just cause 4" הוא המשחק בשבילכם. אבל לא תמצאו בו סיפור מעניין או דמויות בלתי נשכחות. בכל זאת, לפעמים זה כל מה שצריך.