ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים הבוקר (שלישי) הערכת מצב ביטחונית במפקדת אוגדת יהודה ושומרון במטה בנימין עם הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל ערן ניב ומפקדים בכירים נוספים. נתניהו קיבל סקירות ביטחוניות על הפעילות השוטפת של צה"ל בגזרת יהודה ושומרון לסיכול הטרור והגנת יישובים ושוחח עם מפקדי החטיבות והגדודים בגזרה. בין היתר ביקר נתניהו בזירת הפיגוע בגבעת אסף, בו נרצחו החיילים יובל מור יוסף ויוסף כהן.



נתניהו אמר כי המרדף אחר המחבלים בעיצומו. "בסוף השבוע היו כ-100 מעצרים, אתמול 36. זו רק שאלה של זמן אנחנו נמצא גם את הרוצח הזה, כפי שמצאנו את האחרים. נבוא איתו חשבון כפי שבאנו עם האחרים. הטרור הפלסטיני חושב שהוא יעקור אותנו מכאן, הוא לא יעקור אותנו. זה לב המולדת שלנו". 

"אנחנו נחזק את ההתיישבות עוד יותר כל פעם, כפי שעשינו עכשיו", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו ננקוט את כל הצעדים, כולל צעדים נוספים נגד הטרור. אנחנו לא נסבול טרור לא מעזה ולא מיו"ש ונכה אותו ביד קשה. אני מבקש לשבח כאן את ציבור המתיישבים שמגלה חוסן וכוח עמידה מול הטרור הרצחני הזה. ואני רוצה לשבח את מפקדי וחיילי צה"ל ששומרים עליהם ושומרים על אזרחי המדינה שלנו סביב השעון כל ימות השנה".

נתניהו ביקר במקום בליווי ראש מועצת בית אל, שי אלון, שביקש ממנו להורות על השארת 'מחסום פוקוס' סגור והסביר כי דרכו נמלטו המחבלים בפיגועים האחרונים "מצאתי את ראש הממשלה קשוב ומבקש ללמוד את השטח כדי שיוכל לקבל החלטות נכונות", אמר אלון. הוא הוסיף כי הוא מניח שבימים הקרובים תתקיים פגישה בין ראשי ההתיישבות לראש הממשלה בה ידונו במשותף על דרכים לחיזוק ההתיישבות.

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ערן ניב, סיפר על השתלשלות הפיגוע,: "ביום חמישי בבוקר מפגע שקשור לפיגוע בעפרה מגיע לכאן (צומת גבעת אסף) עם רכב כחול ולוחית זיהוי צהובה. הוא מכיוון רמאללה, נוסע עד לצומת ועושה פרסה וחוזר לצומת. עומדים כאן שלושה לוחמים, הם לא חושדים בו כי זה רכב עם לוחית זיהוי צהובה (ישראלית). המרחב הזה לא נראה כמו שהוא נראה עכשיו - הבטון כאן חדש, העמודים חדשים. למעשה כל התחנה הזאת חדשה, פחות משבועיים כאן כי כל הצומת משופצת. ויש כאן שתי בטונדות שמאבטחות נגד דריסה".

"יושב כאן חייל, אוכל, שני חיילים נמצאים בצד. כאן יושבת עוד אישה שמחכה להסעה וליד עומדת עוד אישה אחת. הרכב עוצר שם ובעצם יוצא מחבל עם קלצ'ניקוב ויורה על החיילים. הורג שניים, פוצע אחד אנוש ופוצע את האישה קשה ופוצע גם את האישה השנייה יותר קל. לוקח נשק אחד עולה על הרכב ונוסע. למעשה הוא ממשיך בציר למעלה, פונה שמאלה, נתקע עם הרכב ועולה בעלייה. אנחנו יוצאים אחריו למרדף. בסופו של דבר אנחנו לא מצליחים להגיע אליו באותו רגע ומאז ועד עכשיו אנחנו במרדף רציף אחריו. את הנשק אנחנו מוצאים, גם את שלו וגם את מה שהוא לקח. מאז עצרנו חלק מהחבורה שקשורה אליו, אנחנו בעיצומו של מרדף".

הרכב ששימש את המחבלים בגבעת אסף
הרכב ששימש את המחבלים בגבעת אסף
הקצין התייחס גם לטענות נגד לוחמי גדוד נצח יהודה על תפקודם בפיגועים: "נצח יהודה זה גדוד שהביא הרבה מאוד הישגים, עצר מאות אנשים במהלך השנים ביו"ש, תרם לביטחון במרחב הזה בצורה שמעט מאוד גדודים יכולים להתחרות בה, מכיוון שהוא נמצא כאן כל השנה. זה גדוד שמשרת יומם ולילה. הלילה ביצע מעצרים בגזרה, לא הפסיק לרגע".
אלוף פיקוד המרכז, נדב פדן, אמר כי "החוליה כפי שאנחנו מבינים אותה משויכת לחמאס, שפועלת על פי דירקטיבה חיצונית. החבורה הזאת; גם בפיגוע בעפרה וגם במקרה הזה (גבעת אסף) לא יודעת להבחין בין חיילים לאזרחים ונשים. במקרה בעפרה הם יורים בחבורה של נערות ואישה בהריון וגם פה פוצעים מטווח קרוב בחורה צעירה בת 20. זה לא ירי חסר אבחנה אלא ירי מכוון של מחבל ארור. הוא כנראה מתחבא באזור רמאללה ואנחנו במרדף אחריו וגם איתו נבוא חשבון".