שגרירת ארה"ב באו"ם, שתסיים תפקידה בקרוב, אמרה היום (שלישי) בדיון החודשי של מועצת הביטחון של האו"ם על המצב במזרח התיכון כי התוכנית האמריקאית לכינון הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים מביאה "אלמנטים חדשים לדיון, תוך ניצול היתרונות בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים". מועד פרסום התוכנית עדיין לא ידוע, לאחר שעל פי דיווחים שונים ישראל ביקשה לדחות אותו עד להרגעת המצב הביטחוני.

היילי אמרה כי קראה את התוכנית, שלדבריה "מכירה בכך שהמציאות במזרח התיכון השתנתה בדרכים רבות וחשובות". עם זאת, היילי לא נתנה פרטים מדויקים מתוך התוכנית, המכונה "עסקת המאה", אשר הוכנה על ידי חתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר. 
לדברי היילי, "לפלסטינים יש הרבה מה להרוויח מניהול משא ומתן לשלום". עוד הוסיפה, כי "התוכנית הזו תהיה שונה מכל אלו שקדמו לה, אבל השאלה הקריטית היא האם התגובה אליה תהיה אחרת מהתוכניות האחרות. יש בתוכה דברים שכל הצדדים יאהבו, ויש בתוכה דברים שכל הצדדים לא יאהבו".

היילי האשימה את מדינות ערב בכך שלא העמידו את הסוגיה הפלסטינית בראש סדר העדיפויות שלהן. "אם הן היו עושות זאת, הייתם כולכם נמצאים כרגע בחדר אחד ומסייעים בהבאת שני הצדדים למשא ומתן".
זו הייתה ההופעה האחרונה של היילי בדיון החודשי של מועצת הביטחון של האו"ם על המזרח התיכון. בשנתיים האחרונות, ניצלה היילי את הדיון על מנת לתקוף את איראן בעקבות התערבותה באזור הנפיץ, המסכנת לדבריה את ביטחון ישראל ואת עצמאותן של מדינות אחרות.
כזכור, הפלסטינים סקפטיים באשר לתוכנית, המכונה "עסקת המאה", ומאשימים את ממשל טראמפ בכך שלקח את הצד של ישראל בסכסוך המתמשך. מאז הכרתו של טראמפ בירושלים כבירת ישראל, מסרבים הפלסטינים לקחת חלק במאמצים האמריקאיים להגעה לפיוס היסטורי.