החל מיום שישי נהגי האוטובוסים העירוניים של חברת דן במטרופולין תל אביב יפסיקו למכור או להטעין כרטיסי נסיעה. במשרד התחבורה הסבירו כי הצעד נועד לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר בדומה למה שכבר קורה בירושלים ובבאר שבע וכנהוג במדינות נוספות בעולם. על מנת להקל על ציבור האזרחים הוותיקים, ימשיכו הנהגים למכור כרטיסי אזרח ותיק בהנחה. 



הנוסעים יוכלו להטעין את כרטיס הרב-קו באינטרנט, במוקד הטלפוני ובכל אחת מאלפי נקודות ההטענה, שנפתחו ברחבי גוש דן, ולזכות בהנחה של עשרות אחוזים ממחירי הנסיעה, בהתאם לפרופיל ולמנוי הנסיעה.



עם זאת, בעמותת "תחבורה בדרך שלנו" מתריעים, כי מבדיקות שנערכו על ידי המתנדבים עולה שקיימת היערכות לקויה בפרישת עמדות ההטענה לכרטיס הרב-קו בגוש דן. לדברי מקס מורוגובסקי, שמרכז את הטיפול בנושא בעמותה: "פיזור נאות של עמדות טעינה במזומן הוא קריטי כדי לסייע לאוכלוסייה שלא מחזיקה כרטיס אשראי, ביניהם קשישים, בני נוער, אנשים קשי יום וכו'. אחוז משתמשי התחבורה הציבורית בקרב האוכלוסייה הזו הוא גבוה, ופגיעה בלתי מידתית בהם אינה מתקבלת על הדעת".



בשלב השני של יישום הרפורמה, שיחל ב-18 בינואר 2019, יצטרפו לרפורמת הכרטוס ללא נהג גם שאר חברות התחבורה הציבורית, הפועלות בגוש דן. עם הצטרפותן של החברות הנוספות, לא תתאפשר מכירה והטענה של נסיעות על גבי כרטיסי רב קו אצל כל נהגי האוטובוסים העירוניים במטרופולין תל אביב.