מתיחות חדשה בין ישראל לפלסטינים, הפעם על רקע החלטתו של שר החקלאות, אורי אריאל, לעצור את יבוא הפירות והירקות מהרשות הפלסטינית עד להודעה חדשה, זאת בניגוד גמור לעמדת אנשי מערכת הביטחון, שטענו שמדובר בצעד שיפגע בביטחון. 

על ]פי דיווח בחברת החדשות, תחילת הפרשה דווקא בצד הפלסטיני, לאחר שברמאללה עצרו את יבוא הטלאים מישראל. החקלאים הישראלים פנו לשר האחראי בבקשת עזרה וזה פנה לאנשי המנהל האזרחי, שאמרו לו שהוא צודק וזה לא בסדר, אבל הרשות הפלסטינית מוכנה לבוא לשולחן ולדבר ולא צריך להסלים את המצב. 
השר אריאל החליט שלא להישמע לעצותיהם של אנשי מערכת הביטחון, ולא המתין והוציא הודעה לפיה הוא מנחה כי "מהיום ועד להודעה חדשה, לא לאפשר את העברת תוצרת חקלאית טרייה מהרשות הפלסטינית במעברים". מדובר במכה קשה מאוד עבור החקלאים הפלסטינים, שכן על פי הערכות מדובר בהפסד של מיליון שקל ליום על בין 2809 ל-300 טון פירות וירקות שהולכים לאיבוד. 

על פי הדיווח, מתברר שאריאל קיבל את ההחלטה בעצמו, בלי לעדכן לא את מערכת הביטחון ולא את ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. במערכת הביטחון הגיבו להחלטה ותקפו: "זו החלטה חסרת אחריות ופופוליסטית, שנובעת אך ורק משיקולים פוליטיים על חשבון הביטחון של כל הציבור, כולל המתיישבים". 
השר אריאל אמר בתגובה: "לא אאפשר שום הפרה חד צדדית של הסכמים. כל הפרה תיענה בתקיפות רבה".