כל צופה ממוצע בערוץ E! מוצא את עצמו משתעשע מדי פעם ברעיון של לעשות ניתוח פלסטי, אך גם ער לתוצאות הקשות שעלולות לקרות אם הפעולות הכירורגיות לא מתפתחות כמו שצריך. אז לפני שאתם ניגשים להגיש מועמדות לתוכנית, או שמחליטים לא לעשות ניתוח מהפחד, הנה מספר נקודות שביקשנו מד"ר עמוס לויאב, הרופא הראשי של רשת כללית אסתטיקה, רשת מרפאות לרפואה אסתטית, שהיא חברת בת של שירותי בריאות כללית. 

"נשים רבות פונות לטיפולי אסתטיקה על מנת להרגיש נוח יותר עם גופן (גם גברים) ולשנות את נראות איבר כזה או אחר, להצעיר את המראה או לטפל בפגם כלשהו שמפריע להן לאהוב את עצמן. אך לעתים הטיפולים יכולים לייצר נזק משני או להגיע לתוצאה לא אסתטית", אמר לויאב והוסיף: הטעות הראשונה הנפוצה היא הזרקות יתר של חומרי מילוי.

"כמו כל דבר בחיים, כל דבר צריך להיות במידה. ישנן נשים שיוצאות מטיפולי עיבוי שפתיים והתוצאה הנה גרוטסקית, שפתיהן נראות "כמקור ברווז", זוהי פונקציה של כמות חומר מוזרקת, מינון לא נכון ומוגזם יביא לדחיקת השפתיים קדימה. רופאים מקצועיים יודעים את המינון הנכון וחשוב לא פחות, יודעים להגיד ללקוחה שדוחקת בהזרקה נוספת מיותרת – עד כאן, לא ניתן להזריק יותר על מנת לשמור על תוצאה יפה", טוען לויאב.

טעות במיקום הזרקת בוטוקס וצניחה של הגבה: בוטוקס מזריקים "הפוך", כשרוצים להוריד את הגבה מזריקים מעל, רוצים להרים את הגבה מזריקים מתחת. רופאים לא מיומנים או אחרים שאינם רופאים מבצעים טיפולי יופי ובאמת גורמים לאסונות: גבות שמוטות, זוויות פה שמוטות ואפילו הפרעות בדיבור. לא להתמסר לכל מחזיק מזרק".
 
צלקות: "צריך לקחת בחשבון שבניתוחים פלסטיים תמיד תישאר צלקת כלשהי, לא תמיד היא נראית לעין, אך לעיתים גוף המטופל/ת מייצר צלקות בולטות אדומות ומעקצצות שקשה לטפל בהן", אומר לויאב. "בכל המקרים, מיומנות הרופא היא שתקבע את גודל ומיקום הצלקת. כאשר פונים למנתח לא מיומן עלול למשל בניתוח הגדלת חזה לבחור מיקום לא נכון שישאיר צלקת הפוגעת בתוצאת האסתטית של הניתוח". 
 
המסה ושאיבת יתר של שומן יוצרת שקעים אי סדירות וגלים בעור באזור שנשאב: "ניתוח לשאיבת שומן הוא ניתוח לכל דבר ויש אתו סיבוכים ותוצאות לא רצויות ואפילו הרסניות. מכשור חדיש שמבצע הרס של תאי שומן בעזרת אולטרא-סאונד ובו במקום שואב את התאים המתים באותו הזמן דורש זהירות ומיומנות רבה, פעמים רבות רואים שקעים בליטות וגלים של העור מעל האזור שנשאב, עקב שאיבת יתר או שאיבה קרובה מדי לעור. מקרים אלה קשים מאד לטיפול שמצריך שאיבה והזרקה של שומן עצמי לתקן את הפגמים. בחירה לקויה של שתלי שד גודל צורה ופרופיל תיתן שד לא טבעי נפול או נוקשה.
 
ניתוח הגדלת שדיים הנו מהניתוחים הפופולאריים בקרב נשים ברחבי העולם. כאשר למנתח מגיעה לקוחה, הוא צריך להתאים לה את שתל השד הנכון ביותר עבורה בהתאם למספר מאפיינים: גודל, צורה ופרופיל- גבוה בינוני או נמוך.  כאשר בוחרים שתל לא מתאים, למשל שתל גדול מידי, התוצאה עלולה לבוא לידי ביטוי בשד נפול, עקב הוספת משקל לשד או מין גבעה נוקשה על בית החזה המזכירה שדיים של פורים", סיכם.
 
על מנת להימנע מסיבוכים ותוצאות לא אסתטיות הכי חשוב זה להגיע למערכת שרופאיה הנם מיומנים עם וותק ופיקוח נדרש, בכללית אסתטיקה לדוגמה לכל רופא יש פיקוח של רופא בכיר, כך מקטינים את הטעויות לרמה אפסית.