שמונה מדינות החברות באיחוד האירופי העבירו אזהרה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנוגע לתכנית המאה אותה הוא מתכנן לפרסם הנוגעת למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים האומרת כי היא חייבת להתבסס על קווי 67' או שהיא נועדה לכישלון. מדובר במדינות בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, פולין, שבדיה ובלגיה.



"אנו מבקשים לחזור ולהדגיש שוב את מחויבותו המתמשכת של האיחוד האירופי לפרמטרים הבינלאומיים המוסכמים לשלום צודק ובר קיימא במזרח התיכון, על פי המשפט הבינלאומי, החלטות האו"ם הרלוונטיות והסכמים קודמים", אמרו שגרירים משמונה המדינות בהצהרה משותפת שקראו לתקשורת.

"כל תוכנית שלום שלא תזהה את הפרמטרים הבינלאומיים המוסכמים האלה עלולה להסתכן בגינוי לכישלון", אמרו. השגרירים דיברו במטה האו"ם בניו יורק, לאחר פגישת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. שגרירת ארה"ב באו"ם היוצאת, ניקי היילי, אמרה במהלך נאומה האחרון בפני מועצת הביטחון כי על הקהילה הבינלאומית לתמוך בתוכנית.

"תוכנית זו תהיה שונה מכל הקודמות. השאלה הקריטית היא האם התגובה תהיה שונה", אמרה היילי, "העולם יסתכל. חשוב יותר, הפלסטינים והישראלים יסתכלו. התגובה שלהם תהיה בהתאם לתגובה שלכם".

"האיחוד האירופי משוכנע באמת שהפתרון של שתי מדינות על בסיס גבולות 1967 עם ירושלים כבירת שתי המדינות הוא הדרך היחידה והמעשית לריסון הסכסוך ולהשיג שלום צודק ובר קיימא", נמסר עוד בהודעה של שגרירי המדינות. "על מנת שתוכנית כלשהי תצליח, עליה לעמוד בצורכי הביטחון הישראליים והפלסטינים והיא חייבת גם לתמוך בשאיפות הפלסטיניות למדינה ולריבונות, לסיים את הכיבוש ולפתור את כל סוגיות הסדר הקבע, בהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם והסכמים קודמים ", אמרו השגרירים. "האיחוד האירופי ימשיך לפעול לקראת מטרה זו עם שני הצדדים ועם השותפים האזוריים והבינלאומיים. ישנו צורך דחוף בחזרתו של אופק פוליטי".