הם לא מבינים שההתנהגות שלהם עושה כותרות ב"ניו יורק טיימס"? הם לא מודעים לכך שההתבטאויות שלהם מצוטטות ב־CNN? "הם" - הכוונה לשרים בממשלת ישראל וחברים בכנסת ישראל, שלא קולטים שהפכו את הנהגת המדינה לבדיחה עצובה בארצות הברית. 

היחס הזה כלפינו מוצג בשיחות פרטיות עם ראשי ארגונים יהודיים, רבנים ופעילים. אלה תוהים לאחרונה באשר לחוסר ההבנה ששרים מפגינים ביחס לעוצמתה של התקשורת האמריקאית. החדשות אינן טובות, בלשון המעטה: המאבקים הפנימיים בקואליציה, העלבונות ששרים מחליפים ביניהם, ההשתתפות של שרים בהפגנה נגד הממשלה שהם מכהנים בה – כל אלה מדווחים בהבלטה באמצעי התקשורת בארצות הברית. מדהים עד כמה ראש הממשלה נתניהו ושריו לא מודעים, או למעשה מתעלמים, מהחשיפה המביכה שהם זוכים לה בעיתונים מובילים באמריקה ובתוכניות בערוצי טלוויזיה מרכזיים.   
     
נתניהו אינו נחשב לדמות אהודה בקהילה היהודית. בקרב רפורמים וקונסרבטיבים, מעמדו נושק לאישיות בלתי רצויה. בקרב האגף הליברלי, הרוב המכריע בקהילה, ממשלת ישראל נתפסת כקיצונית ושבויה בידי הממסד החרדי. הדיבורים על נתק בין ישראל לחלקים גדולים מיהודי ארצות הברית הפכו לשגרה. לאחרונה הרוגז כלפי ממשלת ישראל והריחוק ממנה אינם נחלתם הבלעדית של הרפורמים והליברלים. "ביבי עשה את הבלתי אפשרי: הפך לא פופולרי גם בימין וגם בשמאל פה", אמר אריק יופה, שכיהן שנים רבות כנשיא התנועה הרפורמית. 

כבר לא מדובר בטענות שממשלת ישראל אינה מיישמת את הסכם הנגישות לכותל. כבר לא מתלוננים על חוק הגיור המפלה גיורים מחוץ למסגרת הרבנות הראשית. וכבר לא זועקים נגד שלטון הממסד האורתודוקסי בתחום הדת. מה שמטריד את יהודי אמריקה היום הוא המריבות הבלתי נתפסות, הסגנון הנמוך, של שרים ופוליטיקאים ישראלים – אלה מול אלה – שמדווחים בשקיקה באמצעי התקשורת בארצות הברית.

גם דוברי מחנה הימין בקהילה, רבנים אורתודוקסים, פעילים המזוהים כתומכי ליכוד ויהודים מהפלג הציוני־דתי מתקשים להבין: ככה מדבר שר נגד ראש הממשלה? ככה תוקפים שרים אחד את השני? 

ראשי הקהילה היהודית באמריקה מדגישים כל העת כי אין ברשותם רשות להתערב בעניינים הנוגעים לביטחונה של ישראל. זאת מוסכמה ישנה ומקובלת: לא מביעים דעה על בעיות הביטחון. אבל גם כאן נוצר לאחרונה סדק. ירי הטילים בדרום, גילוי המנהרות בצפון, ויכוחים על הכוננות של צה"ל – התקשורת האמריקאית עוסקת בהרחבה בכל אלה, כולל מאמרי פרשנות שניסו להסביר את האיפוק שמגלה ישראל בתגובותיה לטרור שמופעל נגדה. הדיון הזה מגיע כמובן גם ליהודי אמריקה, ומנהיגים בקהילה מביעים בשיחות עמם ספקנות באשר לתבונת מדיניות הביטחון של ראש הממשלה. 

חשוב להדגיש: זו תופעה חריגה ולא מקובלת עד כה בממסד היהודי המאורגן. "מעולם לא שמעתי ביקורת על ישראל בנושאי ביטחון וצבא מצד יהודים בכירים כמו שאני שומע לאחרונה", טען בשיחה ראש ארגון יהודי מרכזי. "זה מפחיד".