לראשונה בתולדות חיל האוויר יעמוד ברביעי הבא על רחבת המסדרים של טקס סיום קורס הטיס צוער יוצא אתיופיה. רחל, אמו של צוער י', נווט יוצא אתיופיה הראשון אמרה הבוקר (רביעי) לגל"צ: "גאווה גדולה. אני לא מבינה מה עושים עניין. ילד שגדל פה והתחנך פה. זה אומר שאם תיתן לכל הנוער של העדה את ההזדמנות והתמיכה אז לא תהיה שום בעיה. זה רק עניין של השקעה. בסך הכל עשה את מה שכולם עושים. באתיופיה אין טייסים?"



עוד סיפרה אמו על צוער י' כי "הוא ילד טוב, צנוע. ילד רגיל. זרה רק עניין של התמדה ורצון והשקעה. אני מאוד גאה בו. אני לא יודעת אם זה היה חלום שלו, הוא לא מספר הרבה". 


  שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן צייץ על האירוע בחשבון הטוויטר שלו, בירך את צוער י' על הצלחתו, איחל לו ולחבריו ש"ימריאו הכי גבוה שאפשר" והדגיש את העובדה שצבא ההגנה לישראל הוא כור ההיתוך של החברה הישראלית.

במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, בירכו ואמרו: "סגן י' הוא בוגר ישיבת בני עקיבא קרית הרצוג בני ברק. לאורך שנות לימודיו התבלט בלימודיו והישגיו ובעיקר ברצונו לתרום לסביבתו ולהשפיע מטובו. אנו גאים בו מאוד על על פריצת דרכו הגדולה ובטוחים שימשיך לשרת את המדינה מתוך אהבה ותחושת שליחות".