עולים על הלופ: לכאורה, מדובר בנושא הכי משעמם - ובהתאם, החברה המתעסקת בנושאים ה"משעממים" של היזם האמריקאי העתידני אילון מאסק, "the boring company" חשפה פרוייקט חדש בתחום התחבורה הציבורית. ה"לופ", רשת מנהרות תת קרקעיות, המזכירות בקצת את קונספט המטרו המוכר בעולם, אך בשינוי אדרת: יסעו מהר יותר, יעבדו על חשמל ובעיקר יהיו בהרבה יותר זולות.



היום (רביעי) נחנכה באירוע גדול של חברתו של מאסק בלוס אנג'לס מנהרת הפיילוט התת קרקעית הראשונה, באורך שני קילומטרים, והודגם לעיתונאים כיצד מכונית מדגם "טסלה" נוסעת על לוח (סקייט) במהירות של קצת מעל 50 קמ"ש. בחזונו של מאסק, ה"לופ" אמורה לנסות לפתור את בעיית הפקקים בלוס אנג'לס, אך לא רק, ובאתר ה"חברה המשעממת" כבר מופיעים הפרוייקטים הבאים ביניהם: שיקגו והחוף המזרחי.



אם כך, מה ההבדל מרכבת תחתית רגילה או ממטרו? היתרון הגדול בטכנולוגיית ה"לופ" הוא העובדה שהיא מציעה להוזיל באופן משמעותי את מחירי החפירות של תשתית המנהרות, שעד היום נחשבה מאוד יקרה בשל הגודל והעצימות של החפירות. מאסק מציג מודל בו המנהרה הנחפרת היא בקוטר קטן משמעותית, וכל תשתית ההנעה של קרונות ה"לופ" הם חשמליים. 

 
מאסק מציג את מנהרת ה"לופ". צילום: רויטרס

 
על פי הערכות המדענים של מאסק, הקרונות שיסעו ברשת המנהרות יוכלו להגיע למהירות של מעל 200 קמ"ש. באתר של "החברה המשעממת" נכתב כי הקרונות יתעדפו הולכי רגל ורוכבי אופניים, למרות שהציג את מכונית הטסלה כמסוגלת "להתלבש" על הגלשן החשמלי.