התובע הכללי של מחוז קולומביה שבוושינגטון, קארל רייכן, הגיש היום (רביעי) תביעה נגד פייסבוק, זאת בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה שנחשפה במרץ השנה. על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, הוא טוען כי פייסבוק הטעתה את המשתמשים לגבי אבטחת הפרטים שלהם וכי הרשת החברתית לא הצליחה לפקח כראוי על יישומי צד שלישי.  

בתוך כך, הניו יורק טיימס דיווחו כי פייסבוק שיתפה מידע פרטי של משתמשים עם יותר מ-150 חברות מסחריות. על פי הדיווח, הפעם מדובר בפעולה יזומה של החברה, שנראית כהפרה של הפרטיו של המשתמשים. בין החברות שהוזכרו בתחקיר היו אפל, שקיבלה גישה לאנשי הקשר והיומן של המשתמשים גם אם המשתמש בחר לבטל את אפשרות שיתוף המידע. אמזון שקיבלה גישה לשמות ופרטי הקשר של משתמשים. ספוטיפיי, נטפליקס ובנק RBC הקנדי שקיבלו גישה לקרוא הודאות פרטיות של משתמשים.
לפי התחקיר, ניתן לחלק את השיתוף לשלושה סוגים עיקריים. "שילוב" – אפליקציות אותן פיתחה פייסבוק בעבור חברות וכתוצאה מכך הן קיבלו גישה למידע על המשתמשים.   “התאמה אישית מיידית” – תוכנית שכבר אינה קיימת אך הושקה ב-2010. בעוד התוכנית חוסלה ב-2014, לפי תחקיר הטיימס מנוע החיפוש Bing קיבל גישה למידע גם ב-2017 כשעוד שתי חברות לפחות עדיין קיבלו גישה גם בקיץ הנוכחי.

"גישה להודעות" - הסוג הבעייתי ביותר מבין אפשרויות שיתוף המידע של פייסבוק אפשר לחברות, דוגמת נטפליקס וספוטיפיי, גישה להודעות המשתמשים כחלק מתוכנית שקדמה לאפליקציית המסנג’ר של פייסבוק, על מנת לשתף מידע עם משתמשים אחרים דוגמת שיתוף השירים. מפייסבוק נמסר בין היתר כי כל שיתוף מידע עם חברות צד ג’ נעשה על ידי המשתמשים שרצו לקבל גישה לחשבון שלהם והשירותים השונים דרך אותן חברות, מה שחייב בפועל שיתוף מידע עימן על מנת לאפשר את ביצוע העבודה התקינה אותה רצו המשתמשים. 
כזכור, פרשת קיימברידג' אנליטיקה נחשפה במרץ האחרון ב-channel 4 הבריטי ושיאה הגיע כאשר מנכ"ל הרשת החברתית מארק צוקרברג העיד בפני הקונגרס והסנאט וכן בפני הפרלמנט האירופי. מהפרסומים עלה כי פרטיהם של כ-87 מיליון אזרחים ממדינות שונות נחשפו. על פי ההערכות, פרטיהם של 47,014 ישראלים נחשפו גם כן.