הפרקליטות ממליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו באשמת שוחד בתיק 4000, כך הודלף אמש. הבוקר (חמישי) הגיב לדברים בראיון לגל"צ פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד. "אני רוצה להזכיר לציבור, כי גם ב-2004 היה נראה כאילו ראש הממשלה אריאל שרון היה קרוב להיכנס לכלא, ולא נכנס. היה כתב אישום נגדו, ופרקליטות המדינה המליצה, אבל אז הגיע היועמ"ש מזוז וסגר את התיק".



עוד אמר חדד: "העובדות בתיק פשוטות - לא היו פה עברות. אם מסתכלים על תיק 4000 אז רואים שיש שני צדדים. בצד של נתניהו, הוא לא נתן דבר לאלוביץ'. ההחלטה לביטול ההפרדה המבנית ועסקת בזק-יס הייתה לפני הקשר של נתניהו עם אלוביץ', ונעשתה בתהליך סדור המערב מספר רב של גורמים. לא רק הממשלה אישרה את מיזוג בזק-יס - אלא גם הרשות להגבלים עסקיים, מועצת הכבלים והלווין ועוד, כך שהאחריות לא יכולה להיות רק על נתניהו".



על הדלפות המלצות המשטרה וחומרי החקירה אמר חדד כי "מגמת ההדלפות צריכה להיפסק. למה הדליפו אתמול בתקשורת שמדובר על האשמות חמורות בשוחד בתיק 4000? אני חושב שיש הבדל גדול בין להגיד אנו מטפלים בתיקים לבין אנו ממליצים כך או אחרת. אני בטוח בסופו של דבר שפרקליטות המדינה תשתכנע, הדברים ממש פשוטים. בואו נסתכל על דברים מהצד השני בפרשת וואלה - האם טוענים שהוא קיבל כסף? לא. טובות הנאה כאלו ואחרות? לא. טוענים שהוא קיבל סיקור אוהד. האם הוא באמת קיבל סיקור אוהד? הסיקור היה לרוב עוין, ופעם אחת היה עוין מאוד". 



אמש דווח בכאן 11 כי פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מיסוי וכלכלה בתל אביב, ליאת בן ארי, שליוותה את החקירה, מגדירים את תיק 4000 כתיק שוחד מובהק, לצד עבירות נוספות כמו קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. כמו כן, תיקי 1000 ו-2000 מוגדרים גם הם כתיקי שוחד. 

דיונים על חוות הדעת המשפטית על תיקי נתניהו יחלו בשבוע הבא אצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על בסיס טיוטת חוות הדעת של שי ניצן פרקליט המדינה וליאת בן ארי פרקליטת מיסוי וכלכלה המלווה את התיקים, כך דווח הערב (רביעי) ב"החדשות". על פי הדיווח, תיק 4000 מוגדר כתיק שוחד מובהק, לצד עבירות נוספות כמו קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. כמו כן, תיקי 1000 ו-2000 מוגדרים גם הם כתיקי שוחד.
אולי יעניין אותך גם

היועץ המשפטי לממשלה יחל את עבודתו, מתוך מטרה להגיע להכרעה בתוך חודשיים שלושה - דהיינו הרבה לפני פסח. הצוותים של ניצן ושל בן ארי עבדו במשך שבעת השבועות האחרונים ללא הפסקה כדי להגיע להמלצה משותפת. צפוי עיכוב של מספר ימים זאת בגין השלמה קטנה הנדרשת בתיק 4000. נקודת המוצא בתיק הזה היא שוחד, כאשר גם פרקליט המדינה סבור כי יש להעמיד לדין את נתניהו באשמת שוחד והפרקליטות ממליצה להעמידו לדין.

כמו כן, ניצן סבור כי יש להעמיד לדין את ראש הממשלה באשמת שוחד גם בתיק 2000. הפרקליטות סבורה כי תיק 1000, תיק המתנות, הוא תיק שוחד אך הם עדיין מתלבטים על הסוגייה, זאת בגלל ארנון מילצ'ן, כך עולה מדיווח שפורסם ב"חדשות עשר". במידה ונתניהו יעמוד לדין באשמה זו, יהיה צורך להעמיד לדין גם את מילצ'ן, עד מרכזי בפרשה, ולא ברור האם הוא יעמוד לדין. כל הסיפור עובר לשולחנו של מנדלבליט, שהוא כאמור התחנה האחרונה שיקבע בחודשים הקרובים את גורלו של נתניהו.