הברית דונלד טראמפ, כי בכוונתו להוציא את הכוחות הצבאיים מסוריה, אמר היום (חמישי) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי הוא "מסכים עם טראמפ לגבי הטענה שארגון דאעש הובס בסוריה", אך הוסיף כי "ישנה סכנה שדאעש יוקם מחדש". 



על ההכרזה של טראמפ בדבר הסגת הכוחות אמר פוטין כי הוא אינו יודע מה משמעות המהלך וטען כי "ארה"ב אמרה מספר פעמים בעבר שהיא עוזבת את אפגניסטן, אבל היא עדיין שם. עדיין לא רואה את הנסיגה האמריקאית מסוריה בשטח, הנוכחות של ארה"ב במדינה היא לא לגיטימית".



לעומתו, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התייחס גם הוא לנסיגה וטען כי "היציאה מסוריה לא צריכה להפתיע. הבטחתי את זה בקמפיין הבחירות. לפני שישה חודשים, כשרציתי לצאת, הסכמתי להישאר עוד. רוסיה, איראן, סוריה ואחרים הם האויבים של דאעש ועשינו את העבודה שלהם. כעת הגיע הזמן לשוב הביתה ולבנות את אמריקה". בתוך כך, טראמפ הודה לאלבניה על גירושו של שגריר איראן ודיפלומט איראני נוסף מתחומה.



במקביל אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך פסגה משותפת עם מנהיגי יוון וקפריסין בבאר שבע כי "יש גורמים באזור שלנו שבונים מנהרות לטרור וישראל החלה במבצע לחשיפתן. המנהרות נבנו על ידי חיזבאללה בתמיכת איראן שמאיימת גם על אירופה. ישראל ממשיכה גם במבצע נגד חמאס והמנהרות שלו ונעשה זאת עד שנסיים. אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו להילחם במנהרות הטרור. אנחנו משתמשים באמצעים מיוחדים כדי לנטרלם ונמשיך לפעול נגד התבססות איראן בסוריה. אנחנו לא מתכוונים להפחית במאמצים אלא להעצים אותם".



הבית הלבן הודיע אמש כי החלו בהסגת כוחות הצבא מסוריה. בהודעה נמסר: "לפני חמש שנים, ארגון המדינה האסלאמית דאעש היה כוח חזק ומאוד מסוכן במזרח התיכון, ועכשיו ארצות הברית הביסה את הח'ליפות הטריטוריאלית. הניצחונות הללו על דאעש בסוריה לא מסמלים את סוף הפעילות של הקואליציה או את הקמפיין שלה. התחלנו להחזיר הביתה את החיילים האמריקאים בזמן שאנחנו עוברים לשלב הבא ומתכוננים ביחד עם בעלות הברית לשמור על האינטרסים האמריקאים בכל עת, ונמשיך לעבוד ביחד כדי למנוע מהאסלאם הקיצוני מלהשיג את שאיפותיו הטריטוריאליות וכן מימון, תמיכה וכל דבר שמשמעותו חדירה לגבולותינו".