גורמים רשמיים בארצות הברית מסרו כי דבריו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על הסגת כוחותיה של המעצמה הגדולה בעולם מסוריה, ישימו קץ גם לתקיפות האמריקניות מהאוויר כלפי מטרות של ארגון הטרור דאעש במדינה.

המלחמה האווירית בראשות ארה"ב הייתה קריטית למאבק נגד דאעש בסוריה ובעיראק, כאשר מעל 100,000 פצצות וטילים נורו לעבר מטרות "המדינה האיסלאמית" בשתי המדינות מאז 2015, כך על פי נתונים חיל האוויר האמריקני.
בתוך כך, צרפת ובעלי בריתה, הלוחמים בסוריה ביחד עם ארה"ב כנגד דאעש, דנים עמה על מסגרת הזמן והתנאים לנסיגת הכוחות האמריקנים. משרד החוץ הצרפתי טען כי על וושינגטון לקחת בחשבון את יציבות האזור על מנת למנוע משבר הומניטארי נוסף.

"אנו והמדינות השותפות בקואליציה הבינלאומית נמצאים בשיחות עם וושינגטון על העיתוי והתנאים של יישום החלטת ארה"ב לסגת מסוריה", נמסר ממשרד החוץ הצרפתי. "בשבועות הקרובים תידרש צרפת להבטיח את ביטחונם של כל השותפים של אמריקה, כולל הכוחות הסורים הדמוקרטיים".
לדברי משרד החוץ הצרפית, "יש להביא בחשבון את ההגנה על אוכלוסיית צפון-מזרח סוריה ויציבותו של אזור זה. הדברים חייבים להילקח בחשבון על ידי ארה"ב, על מנת למנוע דרמה הומניטרית וחזרה של המחבלים למקום".