ארצות הברית ולמעלה מ-12 מבעלות בריתה צפויות להאשים היום (חמישי) את סין בניסיון לגנוב סודות מסחריים וטכנולוגיות של מדינות אחרות ולחדור למחשבים ממשלתיים, כך דיווח ה"וושינגטון פוסט". בכירים מערביים אמרו לעיתון כי בריטניה, גרמניה, יפן, אוסטרליה וקנדה צפויות להצטרף לארצות הברית בגינוי המוני חסר תקדים.

מנהיגי מדינות אלה התייעצו עם הקבינטים שלהם לפני שהסכימו להצטרף ליוזמה. לפי הדיווח, סין פעלה נגד כל שש המדינות בשנים האחרונות ומרגלים סינים חדרו לחברות טכנולוגיה ואבטחת סייבר בכל מדינה. המדינות יכריזו כי בייג'ינג מפרה את החוק הבינלאומי במטרה להשיג כוח צבאי וכלכלי. בכירים בממשל טראמפ האשימו בעבר כי האקרים סינים גנבו סודות מסחריים, ואמרו כי פעולות אלה הן הסיבה להטלת מכסים בשווי מיליארדי דולרים על ייבוא מסין.

בנוסף, משרד האוצר האמריקאי הגיש היום כתבי אישום נגד שני אזרחים סינים המואשמים בביצוע מתקפות סייבר בשם ממשלת סין. השניים מואשמים בחדירה ללפחות 45 גופים, כולל סוכנויות ממשל אמריקאיות וחברות טכנולוגיה ביטחוניות ומסחריות. לפי האישומים, הם פעלו למען משרד הביטחון הסיני על מנת לגנוב מידע כלכלי חשאי וכן מידע מהצי האמריקאי, כולל נתונים על 100 אלף חיילים.
 
האקר, אילוסטרציה. צילום: אינג אימג'
האקר, אילוסטרציה. צילום: אינג אימג'

 

"סין לא מראה כל סימן של הפסקה בגניבה דרך מתקפות סייבר וחדירות לרשתות המסחריות של חברות אמריקאיות", אמר בכיר אמריקאי בחודש שעבר, והוסיף כי המכסים נדרשים על מנת להגיב לפעילות הסינית. מומחי סייבר אמרו כי גניבת קניין רוחני מחברות אמריקאיות על ידי סין נמשכת כבר עשרות שנים, אך כי ההאקרים היו אגרסיביים יותר בשנה האחרונה.  
כזכור, סין השתמשה בשבב זעיר על מנת לחדור לסוכנויות הביון של ארצות הברית ול-30 חברות אמריקאיות, בהן אמזון ואפל, כך דווח בחודש אוקטובר ב"בלומברג". חקירה סודית ביותר של הרשויות בארצות הברית שהחלה ב-2015, חשפה כי שבבים הוחדרו לשרתים אמריקאים במפעלים של קבלני משנה בסין. הסינים הצליחו בשיטה זו לחדור ל-30 חברות אמריקאיות, בהן קבלנים של הצבא האמריקאי וה-CIA, בנק גדול וחברת אפל.