תיקי נתניהו מתקרבים אל הישורת האחרונה לאחר הודעת פרקליט המדינה, שי ניצן, לפיה "חלה התקדמות משמעותית" בטיפול בהם והדיווחים לפיהם הפרקליטות המליצה להעמיד את ראש הממשלה לדין באשמת שוחד. פרשן חברת החדשות, אמנון אברמוביץ, שוחח עם בן כספית ורוני בראון ב-103FM על הדיווחים ואמר כי "העובדות הבלתי שנויות במחלוקת הן שהצוות סיים כמעט את עבודתו, ואז נוצר מצב ששי ניצן וצוותו חוברים לצוות של פרקליטת מיסוי וכלכלה שליוותה את תיקי החקירה, ליאת בן ארי, והם מקיימים דיון משותף שהשיג מסד נתונים או טיוטות חוות דעת לדיונים שיתחילו אצל היועמ"ש בראשית השבוע הבא. בעבר, פרקליטות המחוז הייתה מסיימת ומעבירה את החומר לפרקליט המדינה, הוא היה מוסיף חוו"ד ומעביר ליועמ"ש". 



עשו את זה כדי לחסוך זמן?
"יש בזה משהו. הם מתגאים בקצב העבודה, בכך שבמשך שבעה שבועות הם ביטלו חופשות ועבדו במלוא הקצב על תיקי נתניהו ושום דבר לא דלף מהדיונים".



שי ניצן הודיע היום שיקבל את החלטתו ביחד עם היועמ"ש, לאחר שאתמול דווח שהוא ישים בפני היועץ המלצה להעמדה לדין בגין שוחד.

עמדתו של פרקליט המדינה מתפרסמת בצמוד להחלטת היועמ"ש. בתיקים כגון אלו מודיע היועמ"ש על החלטתו ואומר היכן הסכים איתו פרקליט המדינה והיכן לא. אני קורא לזה הערכה קולקטיבית שכוללת גם את הצוות של שי ניצן וגם את של ליאת בן ארי. לכן אין סתירה בין הדברים. אומר היועץ ובצדק, עמדתי תיוודע מאוחר יותר". 





אתה יכול להמר על הארכת זמן?
"הם חותרים למהירות מירבית. אם אני מבין נכון, הכוונה לסיים את זה עד ראשית חודש מרץ 2019". 



ראית את ההופעה של נתניהו אמש באותה ועידה? הוא היה רהוט ומשכנע ניסה לקעקע את תיק 4000 ולדבר על האובססיביות שלנו כלפיו בתקשורת.
"הדעה של שלושתנו על "החשוד" היא טובה יותר מכפי שמתבטאת בכתיבה שלנו. אנו מסכימים על שורה של תכונות טובות שיש לו. אני חושב שזה לגיטימי שהוא מבקר את התקשורת. איפה זה חדל להיות לגיטימי? כאשר הוא תוקף את שומרי הסף, את המשטרה והמפכ"ל שהוא ראש הממשלה שלהם וגם המפקד שלהם. כאן זה לא לגיטימי. לגבי ההצלחה שהוא טוען לה בפן הכלכלי, ניתן כבר להפריך כל אחת מן הטענות הללו".